Jak funguje full-hybrid?

 

Full-hybrid od Toyoty je druh sériově paralelního motoru, takže může fungovat jak v čistě elektrickém režimu, tak s využitím obou motorů – elektrického a benzínového – současně. Navíc se jedná o samonabíjecí soustavu, neboť nabíjení akumulátoru se odehrává jak při brzdění, tak předáváním přebytků energie ze spalovacího motoru.

Fáze hybridní jízdy

Rozjezd

Jízda stálou nízkou rychlostí

Když klidně vyrážíte od semaforů, manévrujete na parkovišti, anebo popojíždíte v zácpě, full-hybrid používá výhradně elektromotor napájený baterií a pohonné hmoty vůbec nespotřebovává.

Když jedete bez prudkého zrychlování, nízkou rychlostí (do cca 70 km/h), fungují oba motory, přičemž hlavním zdrojem pohonu je elektromotor, kdežto benzínový motor plní pouze podpůrnou funkci. Po stisknutí tlačítka EV přejde full-hybrid do elektrického režimu a může tímto způsobem ujet kratší vzdálenost.

Pokud chcete dynamicky předjet jiný automobil nebo vyjet na prudký kopec, budou po sešlápnutí plynového pedálu pracovat oba motory na plný výkon. Za rychlé jízdy, např. po dálnici, bude hlavním zdrojem pohonu benzínový motor, kdežto elektromotor ho bude pouze podporovat.

Při brzdění nebo postupném snižování rychlosti odpojí full-hybrid benzínový motor a elektromotor bude rekuperovat energii a dobíjet baterii. Když stojíte na červenou nebo v zácpě, oba motory nepracují a emise zplodin jsou nulové.

Plné zrychlení / rychlá jízda

BRZDĚNÍ / ZPOMALOVÁNÍ / STÁNÍ

Jak ekonomicky jezdit hybridem?

Teď můžete jezdit hybridem ještě efektivněji. Pomůže Vám v tom mobilní aplikace MyT, která ukazuje všechny informace a cenná doporučení týkající se Vaší jízdy. Díky tomu se naučíte účinně využívat režim EV, ale i optimálně zrychlovat, brzdit a udržovat stálou rychlost, čímž se omezí spotřeba pohonných hmot a emise zplodin.

Více o aplikaci MyT