Jak lze maximalizovat proces recyklace?
Toyota své vozy vždy navrhuje a vyrábí s důrazem na tři základní myšlenky: snižovat, recyklovat a použít znovu. Naším cílem pro rok 2015 v Evropě je 95 % hmotnosti každého z našich vozů znovu zpracovat nebo znovu použít, z čehož 10 % může být použito na výrobu tepelné energie (tzn. spalováním získat zpět použitou tepelnou energii). Díky našemu integrovanému přístupu k recyklaci jsme na dobré cestě splnit tento cíl ještě dříve.
Vyhnout se škodlivým látkám
Olovo, rtuť, kadmium a šestimocný chróm jsou těžké kovy, které mají dlouhodobý negativní dopad na životní prostředí v případě, že jsou na skládku uloženy v neupraveném stavu. Tyto těžké kovy se v našich vozech takřka nevyskytují. Používáme například bezolovnaté automobilové součásti a protikorozní úpravu povrchu a námi použité osvětlení a vypínače neobsahují rtuť. Také se vyhýbáme použití škodlivých látek v rozpouštědlech a různých druzích laků. V případě olověných startovacích akumulátorů, které jsou označeny speciálním symbolem přeškrtnuté popelnice, zajišťujeme zpětný odběr a následné ekologické zpracování.
Znovu použité díly
Baterie, pneumatiky a olejové filtry se musejí vyměňovat ještě během životnosti vozu. Toyota zavedla systém sběru odpadu, který shromažďuje použité díly od evropských prodejců automobilů a posílá je zpět k výrobci pro opětovné použití. Robustnější díly také obnovujeme. "Znovu vyrobené" díly zahrnují kompresory klimatizace, hřebeny posilovače řízení, hlavice válců, startéry, automatické převodovky, alternátory, motory a spojkové sady.
A co recyklace hybridních baterií?
Směrnice EU 2006/66/EC byla přijata v roce 2006 a členské státy ji uplatňují od roku 2008. Naše společnost splňuje právně závaznou podmínku recyklace v průměru minimálně 50 % hmotnosti průmyslových baterií, mezi které patří niklo-metalhybridové akumulátory používané v Toyotě Prius.
Recyklace odpadů u dealerů
Akumulátory, přenosné baterie, pneumatiky, vyjeté oleje, olejové filtry, brzdová kapalina, laky a rozpouštědla... Pro všechny tyto komponenty platí ze strany dealerů zvláštní režim na základě "Pokynů pro ochranu životního prostředí", které vydala společnost Toyota pro národní marketingové a prodejní společnosti. Tímto opatřením se Toyota v Evropě aktivně podílí na podpoře vývoje komplexního Systému nakládání s odpady.