Tommi Mäkinen (šéf týmu)
„Toto bylo skutečně oslnivé zahájení nové sezóny. Myslím si, že takto silný tým jsme ještě nikdy neměli. Nesmírně mne těší energie, kterou do toho celý tým vkládá. Jsem také ohromen způsobem, jakým Ott dokázal do týmu zapadnout, jaký je to profesionál a jak rychle se vše dokázal naučit. Bylo by skvělé pokračovat v podobném duchu i nadále. Již se těšíme do Švédska.“
Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 7)
„Rallye Monte-Carlo nikdy není snadná. Dnes jsme opět narazili na obtížné podmínky, zvláště pak v průsmyku Col de Turini na ledu, který se objevil až po původním ohledání trati. Ulevilo se mi, že jsem dorazil až do cíle, a ještě skončil na stupni vítězů. Tým odvedl skvělou práci a vůz jede opravdu výborně, takže se nemohu dočkat sezóny, která nás čeká. Bude to chtít pevné nervy a stále myslet na mistrovský titul a body. Je to dobrý začátek.“
Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9)
„Dnešek začal opravdu výborně, tempo bylo vynikající a plánem bylo udržet rytmus, včetně Power Stage. Bohužel jsem to v jedné zatáčce vzal příliš zeširoka a potom jsem měl potíže zacouvat, takže jsme ztratili spoustu času a tři místa v pořadí. Momentálně jsem celkem zklamaný, ale alespoň jsem dojel do cíle, získal zkušenosti a spoustu se naučil, takže je tu i řada pozitiv. Pro tým to byla dobrá rallye a Švédsko by mi mělo sednout o něco lépe.“
Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8)
„Takové zahájení sezóny je opravdu příjemné. Vypadá to, že jsem nastoupil do pěkně silného týmu! Vůz byl úžasný a od počátku rallye jsem cítil, že mi výborně vyhovuje. S ohledem na podmínky to byla extrémně náročná rallye, ale dokázali jsme ji absolvovat bez závažnějších problémů. Dnes jsme čekali o něco snazší podmínky, ale stále to bylo hodně zledovatělé. Díky dobrému postavení jsme mohli jet více na jistotu. Nyní se již těším na další rallyové závody.“
Akio Toyoda (předseda týmu)
„Během celého posledního roku jsme se věnovali vývoji Toyoty Yaris WRC na nejrůznějších tratích celého světa. Celý tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pak tento vůz během krátké přestávky mezi sezónami ještě vylepšil a na startovací rampu závodu Rallye Monte-Carlo jsme opět postavili vylepšený Yaris.
Rád bych poděkoval Tommimu a dalším členům týmu, stejně jako našim šesti jezdcům a navigátorům, kteří spolehlivě absolvovali celou rallye i přes tak náročné podmínky na asfaltu pokrytém deštěm, sněhem, ledem a bahnem. (...) V průběhu nové sezóny budeme čelit ještě větším výzvám: extrémnímu chladu, velkým nadmořským výškám, ohromným vedrům a stále silnějším soupeřům. Ale společně s našimi kolegy a fanoušky se plně soustředíme na neustálé zlepšování Toyoty Yaris, kdy využijeme cenných zkušeností z těch nejnáročnějších etap světa. Děkujeme za vaši trvalou podporu: nesmírně si jí ceníme.“
Konečné výsledky Rallye Monte-Carlo
A co bude následovat?
Druhé kolo světového rallyového šampionátu FIA, Švédská rallye (15. - 18. února 2018), je jediným podnikem pořádaným výhradně na sněhu a ledu. Právě zde jsme v roce 2017 byli svědky prvního vítězství vozu Toyota Yaris WRC. Pneumatiky s kovovými hroty se zakusují do ledu ve snaze zlepšit záběr, zatímco jezdci využívají sněhové závěje ke zvýšení rychlosti s náklonem v zatáčkách.