1. Společnost
  2. Novinky
  3. Mirai druhé generace
Chci...

Mirai druhé generace

Delší dojezd, vyšší výkon, stále nulové emise

V roce 2014 překvapila Toyota celý svět uvedením vodíkového sedanu Mirai. Nyní je automobilka připravena posunout svoji technologii bezemisního elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň a dokládá to svým koncepčním modelem Toyoty Mirai druhé generace, prezentovaným v roce 2019 na autosalonu v Tokiu.

Nová Mirai není zdaleka pouhým eko-automobilem, ale prostředkem schopným posunout hranice vodíkového pohonu a odhalit potenciál technologie palivových článků od Toyoty s dojezdem prodlouženým až o 30 %, atraktivnějšími jízdními vlastnostmi a ještě lepší akcelerací. Je to svůdný nástin vize Toyoty zaměřené na čistou mobilitu a budoucí vodíkovou společnost.

PŘÍBĚH TOYOTY MIRAI

Aktuální Toyota Mirai vybudovala celosvětové povědomí o tom, jak bychom mohli docílit vodíkové společnosti. S počtem asi 10 tisíc vozů prodaných v celosvětovém měřítku jde o technicky propracovaný a současně praktický automobil s dojezdem cca 500 km, snadným tankováním paliva a emisemi ve formě čisté vodní páry.

DALŠÍ KROK

Koncept odhalený v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh (zpočátku v Japonsku a Severní Americe) je naplánováno na rok 2020, je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.

HOSPODÁRNOSTÍ TO NEKONČÍ

Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry.

Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít stále řídit – vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem, dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři každého řidiče vyloudí radostný úsměv. Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem se zamiloval do jejího vzhledu a schopností, jen shodou okolností je poháněna vodíkem.‘

Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér Toyoty Mirai

DESIGN

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol umožnila vytvořit pětimístnou kabinu (namísto dosavadních čtyř míst), avšak nejviditelnějším dopadem jsou nízké křivky, elegantní proporce, štíhlá a napnutá karoserie nebo velká 20" kola pro efektní a nepřehlédnutelný vzhled. Ukázkový vůz se navíc prezentuje v novém speciálním modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou pro příjemné cestování. Jmenujme např. centrální displej o úhlopříčce 12,3" a přístrojový panel obklopující řidiče.

JÍZDNÍ SCHOPNOSTI

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol řeší nejen zástavbu vyspělého pohonu nové Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými články a poháněnou zadní nápravou, ale navíc přináší vyšší tuhost karoserie ve prospěch dobré agility a odezvy, stejně tak jako nižší těžiště pro příkladnou ovladatelnost. Za hladkým zrychlováním a příjemnými reakcemi Mirai z pohledu řidiče zase stojí modernizovaná sada palivových článků. Jízdní chování na trasách plných zatáček je hladké a čitelné, zatímco na dálnici vás vůz odmění mimořádným výkonem, stejně tak jako delším dojezdem.


Ukázka produkčního modelu nové Toyoty Mirai – základní specifikace

 
Celková délka (mm) 4975
Celková šířka (mm) 1885
Celková výška (mm) 1470
Rozvor (mm) 2920
Hnací řetězec Pohon zadních kol
Počet míst 5
Jízdní dosah cca. o 30 % delší než současný model