DALŠÍ KROK
Koncept odhalený v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh (zpočátku v Japonsku a Severní Americe) je naplánováno na rok 2020, je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.
HOSPODÁRNOSTÍ TO NEKONČÍ
Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry.
Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít stále řídit – vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem, dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři každého řidiče vyloudí radostný úsměv. Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem se zamiloval do jejího vzhledu a schopností, jen shodou okolností je poháněna vodíkem.‘
Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér Toyoty Mirai