Mirai druhé generace

Delší dojezd, vyšší výkon, stále nulové emise

V roce 2014 překvapila Toyota celý svět uvedením vodíkového sedanu Mirai. Nyní je automobilka připravena posunout svoji technologii bezemisního elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň a dokládá to svým koncepčním modelem Toyoty Mirai druhé generace, prezentovaným v roce 2019 na autosalonu v Tokiu.

/

Nová Mirai není zdaleka pouhým eko-automobilem, ale prostředkem schopným posunout hranice vodíkového pohonu a odhalit potenciál technologie palivových článků od Toyoty s dojezdem prodlouženým až o 30 %, atraktivnějšími jízdními vlastnostmi a ještě lepší akcelerací. Je to svůdný nástin vize Toyoty zaměřené na čistou mobilitu a budoucí vodíkovou společnost.

PŘÍBĚH TOYOTY MIRAI

Aktuální Toyota Mirai vybudovala celosvětové povědomí o tom, jak bychom mohli docílit vodíkové společnosti. S počtem asi 10 tisíc vozů prodaných v celosvětovém měřítku jde o technicky propracovaný a současně praktický automobil s dojezdem cca 500 km, snadným tankováním paliva a emisemi ve formě čisté vodní páry.

/
DALŠÍ KROK

Koncept odhalený v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh (zpočátku v Japonsku a Severní Americe) je naplánováno na rok 2020, je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.

HOSPODÁRNOSTÍ TO NEKONČÍ

Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry.

Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít stále řídit – vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem, dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři každého řidiče vyloudí radostný úsměv. Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem se zamiloval do jejího vzhledu a schopností, jen shodou okolností je poháněna vodíkem.‘

Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér Toyoty Mirai

/
DESIGN

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol umožnila vytvořit pětimístnou kabinu (namísto dosavadních čtyř míst), avšak nejviditelnějším dopadem jsou nízké křivky, elegantní proporce, štíhlá a napnutá karoserie nebo velká 20" kola pro efektní a nepřehlédnutelný vzhled. Ukázkový vůz se navíc prezentuje v novém speciálním modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou pro příjemné cestování. Jmenujme např. centrální displej o úhlopříčce 12,3" a přístrojový panel obklopující řidiče.

JÍZDNÍ SCHOPNOSTI

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol řeší nejen zástavbu vyspělého pohonu nové Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými články a poháněnou zadní nápravou, ale navíc přináší vyšší tuhost karoserie ve prospěch dobré agility a odezvy, stejně tak jako nižší těžiště pro příkladnou ovladatelnost. Za hladkým zrychlováním a příjemnými reakcemi Mirai z pohledu řidiče zase stojí modernizovaná sada palivových článků. Jízdní chování na trasách plných zatáček je hladké a čitelné, zatímco na dálnici vás vůz odmění mimořádným výkonem, stejně tak jako delším dojezdem.

Ukázka produkčního modelu nové Toyoty Mirai – základní specifikace
Celková délka (mm)4975
Celková šířka (mm)1885
Celková výška (mm)1470
Rozvor (mm)2920
Hnací řetězecPohon zadních kol
Počet míst5
Jízdní dosahcca. o 30 % delší než současný model
Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

OK