
Nová Mirai není zdaleka pouhým eko-automobilem, ale prostředkem schopným posunout hranice vodíkového pohonu a odhalit potenciál technologie palivových článků od Toyoty s dojezdem prodlouženým až o 30 %, atraktivnějšími jízdními vlastnostmi a ještě lepší akcelerací. Je to svůdný nástin vize Toyoty zaměřené na čistou mobilitu a budoucí vodíkovou společnost.
Aktuální Toyota Mirai vybudovala celosvětové povědomí o tom, jak bychom mohli docílit vodíkové společnosti. S počtem asi 10 tisíc vozů prodaných v celosvětovém měřítku jde o technicky propracovaný a současně praktický automobil s dojezdem cca 500 km, snadným tankováním paliva a emisemi ve formě čisté vodní páry.

Koncept odhalený v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh (zpočátku v Japonsku a Severní Americe) je naplánováno na rok 2020, je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.
Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry.
Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít stále řídit – vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem, dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři každého řidiče vyloudí radostný úsměv. Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem se zamiloval do jejího vzhledu a schopností, jen shodou okolností je poháněna vodíkem.‘
Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér Toyoty Mirai

Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol umožnila vytvořit pětimístnou kabinu (namísto dosavadních čtyř míst), avšak nejviditelnějším dopadem jsou nízké křivky, elegantní proporce, štíhlá a napnutá karoserie nebo velká 20" kola pro efektní a nepřehlédnutelný vzhled. Ukázkový vůz se navíc prezentuje v novém speciálním modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou pro příjemné cestování. Jmenujme např. centrální displej o úhlopříčce 12,3" a přístrojový panel obklopující řidiče.
Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol řeší nejen zástavbu vyspělého pohonu nové Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými články a poháněnou zadní nápravou, ale navíc přináší vyšší tuhost karoserie ve prospěch dobré agility a odezvy, stejně tak jako nižší těžiště pro příkladnou ovladatelnost. Za hladkým zrychlováním a příjemnými reakcemi Mirai z pohledu řidiče zase stojí modernizovaná sada palivových článků. Jízdní chování na trasách plných zatáček je hladké a čitelné, zatímco na dálnici vás vůz odmění mimořádným výkonem, stejně tak jako delším dojezdem.
Ukázka produkčního modelu nové Toyoty Mirai – základní specifikace | |
Celková délka (mm) | 4975 |
Celková šířka (mm) | 1885 |
Celková výška (mm) | 1470 |
Rozvor (mm) | 2920 |
Hnací řetězec | Pohon zadních kol |
Počet míst | 5 |
Jízdní dosah | cca. o 30 % delší než současný model |