Toyota své vozy vždy navrhuje a vyrábí s důrazem na tři základní myšlenky: snižovat, recyklovat a použít znovu. Naším cílem pro rok 2015 v Evropě je 95 % hmotnosti každého z našich vozů znovu zpracovat nebo znovu použít, z čehož 10 % může být použito na výrobu tepelné energie (tzn. spalováním získat zpět použitou tepelnou energii). Díky našemu integrovanému přístupu k recyklaci jsme na dobré cestě splnit tento cíl ještě dříve.
Olovo, rtuť, kadmium a šestimocný chróm jsou těžké kovy, které mají dlouhodobý negativní dopad na životní prostředí v případě, že jsou na skládku uloženy v neupraveném stavu. Tyto těžké kovy se v našich vozech takřka nevyskytují. Používáme například bezolovnaté automobilové součásti a protikorozní úpravu povrchu a námi použité osvětlení a vypínače neobsahují rtuť. Také se vyhýbáme použití škodlivých látek v rozpouštědlech a různých druzích laků. V případě olověných startovacích akumulátorů, které jsou označeny speciálním symbolem přeškrtnuté popelnice, zajišťujeme zpětný odběr a následné ekologické zpracování.
Baterie, pneumatiky a olejové filtry se musejí vyměňovat ještě během životnosti vozu. Toyota zavedla systém sběru odpadu, který shromažďuje použité díly od evropských prodejců automobilů a posílá je zpět k výrobci pro opětovné použití. Robustnější díly také obnovujeme. "Znovu vyrobené" díly zahrnují kompresory klimatizace, hřebeny posilovače řízení, hlavice válců, startéry, automatické převodovky, alternátory, motory a spojkové sady.
Směrnice EU 2006/66/EC byla přijata v roce 2006 a členské státy ji uplatňují od roku 2008. Naše společnost splňuje právně závaznou podmínku recyklace v průměru minimálně 50 % hmotnosti průmyslových baterií, mezi které patří niklo-metalhybridové akumulátory používané v Toyotě Prius.
Akumulátory, přenosné baterie, pneumatiky, vyjeté oleje, olejové filtry, brzdová kapalina, laky a rozpouštědla... Pro všechny tyto komponenty platí ze strany dealerů zvláštní režim na základě "Pokynů pro ochranu životního prostředí", které vydala společnost Toyota pro národní marketingové a prodejní společnosti. Tímto opatřením se Toyota v Evropě aktivně podílí na podpoře vývoje komplexního Systému nakládání s odpady.
Toyota v ČR se na začátku roku 2010 zapojila do solidárního systému pro autobaterie, do kolektivního systému pro malé přenosné baterie, pro pneumatiky pak zajišťuje individuální systém zpětného odběru. Koneční uživatelé mohou autobaterie odevzdat bez ohledu na výrobní značku na místech zpětného odběru http://autobaterie.zpetnyodber.eu/ . Obdobně lze odevzdat bez ohledu na výrobní značku ke zpětnému odběru pneumatiky v místech zpětného odběru u našich autorizovaných partnerů. http://pneumatiky.zpetnyodber.eu/?str=mistazpetnehoodberu&m=5&vyrobce=toyota/ .