CELICA

Historie sportovních vozů Toyota (část 3)

V okamžiku, kdy Celica v roce 1970 poprvé otočila svými koly, byla předurčena stát se hvězdou - snad k tomu přispělo i označení, které ve španělštině znamená ‘nadpozemský’ či ‘nebeský’. Cílem konstruktérů Toyoty Celica bylo zprostředkovat řidičům větší pocit svobody spojením praktického interiéru, sportovního charakteru a dostupné cenovky.

Nadpozemská Celica

Přestože návrháři kladli důraz především na pohodlí a snadné ovládání, Celica měla v zatáčkách uspokojit i opravdové automobilové nadšence. Nezávislé zavěšení předních kol v kombinaci se zadním zavěšením čtyřmi rameny díkybohu v ostrých zatáčkách nezklamalo.

Celica čtvrté generace z roku 1985 přinesla markantní změnu v podobě nového uspořádání s pohonem předních kol (namísto dřívějšího pohonu kol zadní nápravy). Za zmínku stojí především verze GT-Four z roku 1986, která představila stálý pohon všech kol a agilní motor DOHC o výkonu 185 koní – tehdy nejvýkonnější dvoulitrový agregát v Japonsku – a vytvořila tak skvělou zbraň k získání titulu ve světovém rallyovém šampionátu (WRC).

/
/
 
/
/

Na úspěch nemusel tým dlouho čekat. V roce 1990 si titul pro závodní jezdce vybojoval Carlos Sainz (poprvé pro japonského výrobce), který současně získal druhé místo v soutěži o pohár konstruktérů. V roce 1992 spatřil světlo světa nový speciál homologovaný pro WRC s označením GT-Four RC (zkr. Rally Competition). Ten navázal na předchozí úspěchy ziskem titulu pro závodní jezdce WRC a poháru konstruktérů v letech 1993 a 1994 (piloti Juha Kankkunen, resp. Didier Auriol).

V roce 1999 pak vznikla sedmá generace Toyoty Celica; ti, kteří tehdy přihlíželi slavnostnímu odhalování vozu jistě netušili, že jde o poslední interpretace tohoto modelu. Po 35 letech, sedmi různých generacích, bezpočtu vítězství v automobilových závodech a více než 4 milionech prodaných vozů se otočila poslední stránka v historii modelu Celica. Díkybohu, vzpomínky na nejjasnější hvězdy nevyblednou ani za celý život…

Více informací o tradicích automobilky Toyota

Dovolená POČESKU s palivem zdarma a kufrem plným výhod Dovolená POČESKU s palivem zdarma a kufrem plným výhod Toyota Professional Toyota Professional Toyota užitkové vozy Nová sportovní Toyota GR Yaris Nová sportovní Toyota GR Yaris Podívejte se na výbavu a prostudujte si parametry motoru Milník 10 milionů prodaných vozů Toyota RAV4 Milník 10 milionů prodaných vozů Toyota RAV4 Průkopnická Toyota RAV4 během pěti modelových generací a 26 let na trhu překonala milník 10 milionů prodaných kusů.
SUPRA
Historie sportovních vozů Toyota (část 4)
Vážíme si vašeho soukromí

Cookies nám umožňují zabezpečit stabilní a správné fungování webových stránek a zobrazovat nabídku, která lépe odpovídá vašim potřebám. Pokud souhlasíte s používáním cookies, klikněte na „Souhlasím“. Pokud chcete vědět více o tom, jak zpracováváme informace, a změnit své individuální nastavení soukromí, přejděte do nastavení cookies.