MR2

Historie sportovních vozů Toyota (část 6)

Toyota MR2 z roku 1984 ve skutečnosti vycházela z návrhářského projektu z roku 1976, jehož cílem bylo postavit zábavný, nicméně hospodárný vůz – hodně připomínající někdejší Toyotu Sports 800. Během dalších let se původní koncepce vyvinula ve sportovní vůz, a tak se zrodil dvoumístný vůz s motorem mezi nápravami (‘Midship Runabout 2-seater’), jenž se připojil k větším sourozencům Celica a Supra.

Kompaktní zábava pro novou generaci

Toyota MR2 přinesla vrcholnou míru zábavy; k tomu jí napomohla kompaktní a praktická karoserie, mimořádná ovladatelnost a agilní motor – nemluvě o pocitu dokonalého spojení s okolním prostředím ve verzi se střechou Targa (na přání). MR2 s motorem uprostřed byl v Japonsku vůbec první sériově vyráběný vůz s motorem mezi nápravami. Díky tomuto pojetí se uvedený model v dobovém tisku těšil jednomyslné chvále, a malá Toyota tak nakonec získala prestižní titul Japonské Auto roku 1984-85.

/
/
 
/
/

Po více než pěti letech převzal štafetu model druhé generace, který od předchůdce okopíroval uložení motoru mezi nápravami a zábavný jízdní charakter, ale současně zacílil na náročnější zákazníky. Atraktivitu Toyoty MR2 umocnila větší karoserie neobvyklých tvarů, kvalitnější interiér, vyšší kultivovanost a pohodlnější jízdní charakter. Díky těmto pevným základům se Toyota MR2 druhé generace úspěšně prodávala po dobu neuvěřitelných deseti let.

Ačkoli třetí (a poslední) generace vyjela pod stejným označením (v Japonsku již MR-S), jednalo se zcela evidentně o nepřímého nástupce. MR2 odhodilo větší a dospělejší karoserii předchůdce a představilo se v podobě menšího, lehčího a levnějšího roadsteru s otevřenou střechou. Nový MR2 Roadster měl veškeré předpoklady stát se čistým a dynamickým sportovním vozem pro příští století.

Podobně jako model Celica i Toyota MR2 utrpěla celosvětovým poklesem trhu se sportovními vozy, a tak byla výroba v roce 2007 ukončena. Po dvou desetiletích a třech generacích výroby se Toyota MR2 hluboko otiskla do srdcí mnoha zákazníků, kteří na ni budou rádi vzpomínat ještě hodně dlouhou dobu.

GT86

Historie sportovních vozů Toyota (část 7)

Zásady pro soubory cookie

TMCZ využívá technologii cookie pro zlepšení stránek TOYOTA. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal zde.