Toyota lídrem hybridní technologie

Toyota celosvětově prodala přes 9 milionů vozů s hybridním pohonem

20.5.2016

Společnost Toyota Motor Corporation dnes oznámila, že úhrnné celosvětové prodeje jejích hybridních vozů k 30. dubnu 2016 dosáhly počtu 9,014 mil. aut. Další milionový milník, tentokrát 9 milionů1, byl překonán. Stalo se tak za pouhých devět měsíců.

Snahy o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu jsou pro Toyotu prioritou. Automobilka zastává názor, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti. To je důvodem, proč se Toyota snaží podporovat hybridní modely na masovém trhu celého světa.

V roce 2015 Toyota doplnila hybridní variantu oblíbeného MPV s označením Sienta a zahájila ve světě prodej modelu Prius čtvrté generace. Dále značka na zahraničních trzích představila své hybridní verze modelů Corolla a Levin, jež jsou určené pro Čínu a jsou poháněné hybridní soustavou místní výroby. Další nový hybridní přírůstek je k dostání i na českém trhu. Je jím nová Toyota RAV4. Koncem dubna 2016 Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 33 modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

V říjnu loňského roku Toyota vyhlásila svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050. V něm si stanovila body, jejichž cílem je minimalizovat negativní dopady automobilové dopravy na životní prostředí v globálním měřítku a současně mají přispět k rozvoji udržitelné společnosti. V rámci naplňování těchto úkolů plánuje Toyota dále rozšiřovat svoji nabídku hybridních modelů a přispět k ochraně klimatu dosažením ročních prodejů 1,5 mil. hybridních vozů, což by znamenalo do roku 2020 dosáhnout úhrnných prodejů v objemu 15 mil. kusů.

Na základě výpočtů provedených Toyotou k 30. dubnu přispěly hybridní vozy Toyota2 v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 67 mil. tun3 emisí CO2, jenž je považován za příčinu globálního oteplování. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 25 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné třídy, poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius. To už byl celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Toyota v roli základních ekologických technologií 21. století prosazuje hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Toyota má v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady tak, aby dokázala nabízet automobily, které si mezi zákazníky najdou stále více příznivců.


1 Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
2 Kromě modelů Coaster Hybrid EV a „Quick Delivery 200“
3 Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

Zlepšují zabezpečení webových stránek Toyota a poskytují uživateli minimální služby.

Zlepšují vám poskytované služby prostřednictvím analýz, rozevíracích anket, celkových schopností a monitorování.

Slouží k uchování vašich údajů pro přihlášení do systému a vylepšují uživatelské prostředí tím, že uchovávají vybrané volby.

Umožňují plně využívat všech možností rozhraní, slouží k uložení záznamů o navštívených stránkách nebo informují o místních službách ve vašem okolí. Mohou souviset s cílenou reklamou na webových stránkách Toyota i mimo ně.