Závodíme na každém povrchu

S cílem vyrábět stále lepší automobily

Od hladkých závodních okruhů až po rallyové etapy: po celém světě se pořádá bezpočet seriálů motoristických soutěží, které si fanoušci tak oblíbili pro opojnou rychlost nahánějící husí kůži, hřmotný projev vypiplaných motorů a výjimečnou odvahu jezdců. Historie působení Toyoty ve světě motoristického sportu sahá až do období před sedmdesáti lety, ale až nyní jsme veškeré naše závodní aktivity spojili pod jediný název: TOYOTA GAZOO Racing.

Pushing the limits for Better

TOYOTA GAZOO Racing ztělesňuje
závazek automobilky TOYOTA překonávat všechna
myslitelná omezení na cestě k výrobě stále lepších automobilů.
Abychom mohli přicházet s novými technologiemi a řešeními
pro extrémní podmínky ve světě motoristického sportu,
nikdy nepřestaneme inovovat.
Naše vozy nasazujeme do závodů proto, abychom se mohli poučit
ze zkušeností nabytých za těch nejnáročnějších podmínek.
Soutěžení na vozovkách všeho druhu
a bez ohledu na náročnost závodu
nás inspiruje k vytváření stále lepších automobilů.
Navrhujeme genetickou výbavu budoucích vozů TOYOTA.
V závodních soutěžích budeme pokračovat i nadále, abychom skutečně každému
mohli zprostředkovat svobodu, atmosféru dobrodružství a radost z řízení.

Nový název, stejná vášnivá touha

Náš zakladatel Kiichiro Toyoda byl již v padesátých letech minulého století přesvědčen o přínosech závodních soutěží pro naši společnost; nechal se tehdy slyšet:
 
"Motoristický sport není pouhou zábavou. Pro vývoj japonského automobilovém průmyslu je zcela klíčový. Podobně jako atleti testují své schopnosti podáváním těch nejlepších možných výkonů na olympiádách, automobilky využívají závodění jako příležitost posouvat jízdní výkony až na samotné hranice možností a bojovat o převahu nad ostatními, čímž mohou objevovat nové cesty k pokroku automobilových technologií.

 
Výzkumem zaměřeným na samotné automobily to však nekončí – stroje musejí fungovat v harmonii s lidmi, aby se projevil celý jejich potenciál. Motoristický sport a japonský automobilový průmysl se mohou pohybovat kupředu pouze společně, podobně jako kola automobilu."

 
/

Pojem “GAZOO” odkazuje na výraz “Garáž”: vysoce důvěrný prostor, kde se lidé společně snaží zdokonalovat i ty nejmenší detaily s cílem nabízet stále lepší vozy a služby pro všechny zákazníky, v každé garáži. Název jako takový zhmotňuje ducha, na němž projekt TOYOTA GAZOO Racing staví.

Veškeré aktivity automobilky Toyota jsou sjednoceny pod názvem TOYOTA GAZOO Racing. Zahrnují přitom: technologiemi nabitý světový šampionát vytrvalostních soutěží (WEC); prestižní světový rallyový šampionát WRC, do nějž se Toyota vrací v sezóně 2017; “nejtvrdší závod světa” 24 hodin Nürburgringu (letos se Toyota tohoto nesmírně náročného podniku zúčastnila již podesáté v řadě); a v neposlední řadě projekt "Přejezd pěti kontinentů", jenž byl právě zahájen – kdy naši zaměstnanci ve vozech Toyota postupně až do roku 2020 přejedou napříč pěti světovými kontinenty, abychom nejen “vyráběli stále lepší automobily”, ale také “rozvíjeli lidi”, kteří stojí za jejich výrobou.

Navrhujeme genetickou výbavu budoucích vozů TOYOTA

Atraktivní, vzrušující a fascinující světový šampionát vytrvalostních soutěží (WEC) představuje absolutní vrchol inovací, spolehlivosti a týmové práce. Do soutěže zahrnující devět závodů po celém světě – včetně proslulého 24 hodin Le Mans – se TOYOTA GAZOO Racing opět zapojila v roce 2012, nicméně může se pochlubit svojí aktivní účastí na Le Mans již od roku 1985. V roce 2016 se Toyota závodu 24 hodin Le Mans zúčastnila již poosmnácté, avšak vítězství jí bolestně uniklo v posledních minutách před odmávnutím šachovnicovým praporkem. TOYOTA GAZOO Racing však nepoleví a bude usilovat o ještě významnější úspěchy.

/

S extrémními podmínkami závodů trvajících 6 až 24 hodin se musejí vypořádat dva naše nejmodernější speciály TS050 HYBRID určené pro vytrvalostní soutěže, disponující výkonem bezmála 1000 koní. Tyto propracované závodní vozy využívají potenciál hybridní technologie k výbušné akceleraci, nižší spotřebě a dosahování rychlosti více než 330 km/h. Díky svému hybridnímu pohonu (podobně jako běžně prodávané modely Toyota) zpětně získávají energii při brzdění a ukládají ji do baterie k pozdějšímu využití.

 
/

V období mezi naším prvním závodem WEC v roce 2012 a ziskem mistrovského titulu v tomto šampionátu v roce 2014 jsme získali cenné zkušenosti, které značně urychlily i vývoj technologie hybridního pohonu pro běžné modely Toyota, např. v otázce downsizingu nebo chlazení motoru – v souladu s naším cílem vyrábět stále lepší automobily a zprostředkovat radost z řízení všem zákazníkům.

Zkušenosti získané za těch nejnáročnějších podmínek

Vývoj rallyových speciálů pro světový šampionát zdaleka nespočívá v pouhé teorii. Na základě praktických zkušeností a znalostí je nezbytné připravit takový vůz, který bude schopen jet na samotné hranici možností na cestách všeho druhu. S ohledem na výše uvedené se TOYOTA GAZOO Racing v roce 2017 (po přestávce trvající dlouhých 17 let) vrací do prestižního světového rallyového šampionátu (WRC).

Rychlé a nelítostné štvanice WRC, pořádané na prakticky všech typech komunikací po celém světě – od úseků plných kamenů až po ledem pokryté úzké stezky – jsou fascinující příležitostí spatřit vozy, které známe z každodenního provozu, jako např. Yaris, čelící těm nejnáročnějším podmínkám na planetě Zemi!

Po dlouhých měsících intenzivního testování se již v lednu příštího roku na startovní rampě v Monte Carlu objeví zbrusu nový Yaris WRC, připravený na vyčerpávající kalendář rallyového šampionátu. Fanouškům bezpochyby zvýší hladinu adrenalinu to, co Yaris WRC ukrývá pod kapotou: zbrusu nový přeplňovaný motor 1,6 litru s přímým vstřikováním, dosahující nejvyššího výkonu 380 koní, posazený na podvozku vyvinutém pomocí nejmodernějších simulací, testování a výrobních technologií.

/

Když zdoláváte horské silnice, absolvujete dechberoucí skoky nebo projíždíte zasněženými lesy, nestačí vám jen rychlý vůz, ale potřebujete i zázemí týmu ctižádostivých a talentovaných lidí. Tým TOYOTA GAZOO Racing WRC, působící ve finském městě Puuppola pod vedením čtyřnásobného šampiona WRC Tommiho Mäkinena, sestává z mimořádně oddaných specialistů s ohromným zapálením pro rallyové závody.
 
Ve spojení se vzrušující Toyotou Yaris WRC vzniklo nové a nesmírně mocné partnerství, a tak se začátku sezóny již nemůžeme dočkat! 

Nejtvrdší závod světa

V roce 2007 se tým GAZOO Racing poprvé zúčastnil vytrvalostního podniku 24 hodin Nürburgringu. "Nejtvrdšího závodu světa" se každoročně účastní tovární i soukromé týmy z celé planety, které se vrhají na německý okruh o délce 25 km – neblaze proslulý pod označením Green Hell (zelené peklo) – ve snaze zjistit, zda tato výzva není přeci jen nad jejich síly.

/

Do letošního 44. ročníku závodu nasadil tým TOYOTA GAZOO Racing v rámci své desáté účasti v tomto podniku celkem tři vozy: zbrusu novou Toyotu C-HR Racing, Lexus RC a Lexus RC F. Za volantem speciálu Toyota C-HR Racing – závodní verze crossoveru Toyota C-HR, právě uváděného na trh – se střídala čtyřčlenná jezdecká sestava. Po vyčerpávajících 24 hodinách dorazil tým do cíle na mimořádně uspokojivém 84. místě, resp. jako třetí ve své kategorii.

 
/

Závod je nejen skvělým zdrojem poznatků pro další vývoj sériových automobilů, ale i rozvoj vlastních pracovníků. Do vývoje závodního speciálu na danou sezónu se každoročně zapojují naši konstruktéři a specializovaní mechanici, kteří v průběhu samotného závodu získávají nesmírně cenné zkušenosti, o které se dělí se svými kolegy při odlaďování a dalším zlepšování budoucích sériových vozů.

Projekt Přejezd pěti kontinentů

Do projektu Přejezd pěti kontinentů, postaveného na společné vášni pro překonávání výzev motoristických soutěží, se zapojují naši zaměstnanci, kteří ve vozech Toyota postupně až do roku 2020 přejedou napříč pěti světovými kontinenty. Nelítostný maraton kultur a rozličných klimatických podmínek zprostředkuje našim zaměstnancům praktický pohled na to, co je podstatou ‘radosti z řízení’ – zkušenosti, na kterých můžeme stavět i do budoucna, abychom mohli vyrábět stále lepší automobily.

Máme řadu krátkodobých cílů – například vítězství v závodu 24 hodin Le Mans (poté, co jsme mu letos byli na dosah) – nebo zisk dalšího mistrovského titulu v seriálu WRC, a tak je důležité, abychom ducha, na němž projekt GAZOO Racing staví, promítli do všech našich činností a mohli se podělit o vzrušení ze závodů i s našimi zákazníky a fanoušky – lidmi, kteří stejně jako my upřímně hoří pro motoristický sport.

Zásady pro soubory cookie

TMCZ využívá technologii cookie pro zlepšení stránek TOYOTA. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal zde.