Mirai: 0% emise. 100% vizionář.

Seznamte se s evropskými vlastníky vozů Mirai

Toyota se může pochlubit dlouhou historií nekonvenčního a vizionářského myšlení: od představení prvního sériově vyráběného vozu s plně hybridním systémem pohonu (1997) až po uvedení futuristického modelu Mirai na vodíkové palivo (2014). Toyota Mirai, která se od svého uvedení těší slibné odezvě, je plně elektrická, přesto ji nikdy nemusíte dobíjet: elektřinu si vyrábí sama a bez jakýchkoli emisí pomocí jedinečné sady palivových článků.

Stále více lidí se ztotožňuje s vizí modelu Mirai, který mění způsob našeho cestování a současně dokazuje, že vodík není jen vzdálenou příležitostí, ale že budoucnost již nastala. Osobně jsme se setkali s několika prvními majiteli vozů Mirai, abychom zjistili, jak vnímají budoucnost mobility a to, zda nás průkopnické technologie Toyoty Mirai posouvají směrem k vodíkové společnosti.

Srdcem Toyoty Mirai jsou jedinečné pokrokové technologie, které naplňují potřeby zákazníků nejrůznějšího druhu: nadšenců do využívání obnovitelných zdrojů energie, lidí usilujících o budování vodíkové infrastruktury, občanů používajících Mirai k běžným každodenním povinnostem, anebo maminek vychovávajících novou generaci ekologů.

Birgit Liodden je vůbec první soukromou majitelkou Toyoty Mirai v Norsku a současně nadšenou ochránkyní životního prostředí, která se rozhodla přispět k řešení problému znečištění v Oslu cestou vodíkové technologie a používání Toyoty Mirai v každodenním životě.

Robert Döring je vedoucím sekce veřejné politiky ve společnosti Enertrag, která je jednou z největších evropských firem v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Zatímco jeho firma je jedním z průkopníků v oboru, on vyjadřuje stejný přístup používáním Toyoty Mirai jako firemního vozidla s progresivní technologií palivových článků.

Ulrika Lindahl pracuje jako vedoucí projektů a rozvojových strategií ve švédském městě Mariestad, které intenzivně investuje do infrastruktury obnovitelných zdrojů: výhradním zdrojem energie dvou předškolních zařízení jsou zde fotovoltaické články a vodík, přičemž město provozuje fotovoltaickou elektrárnu s napojením na distribuční síť a vodíkovou stanici.

Nicolas Iwan je výkonným ředitelem iniciativy H2 Mobility, jejímž cílem je budování vodíkové infrastruktury v Německu. Používáním Toyoty Mirai je Nicolas schopen názorně všem ukázat, že vodík skutečně funguje a de facto představuje budoucnost mobility.

Jakob Kroksgaard je spoluzakladatelem společnosti H2 Logic, která dnes spadá do skupiny NEL Hydrogen, věnující se výstavbě vodíkových čerpacích stanic. Používání Toyoty Mirai je v dokonalém souladu s Jakobovou profesí a Mirai je zároveň jeho oblíbeným prostředkem pro každodenní jízdy, neboť představuje udržitelný, pohodlný a spolehlivý vůz. Jakob s Toyotou Mirai najel již přes 77 tisíc kilometrů a toto číslo stále roste.

Zásady pro soubory cookie

TMCZ využívá technologii cookie pro zlepšení stránek TOYOTA. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal zde.