Toyota v loňském roce prodala 1,5 milionu elektrifikovaných vozů

čímž s tříletým předstihem splnila cíl pro rok 2020

2018-02-02

Společnost Toyota Motor Corporation v roce 2017 prodala 1,52 milionu elektrifikovaných vozů, čímž s tříletým předstihem splnila cíl pro rok 2020. Do roku 2030 chce Toyota prodávat každoročně 5,5 milionu elektrifikovaných aut.

Toyotě se v tomto směru podařilo dosáhnout dalšího důležitého milníku: za rok 2017 prodala celosvětově rekordní počet elektrifikovaných automobilů, 1,52 milionu prodaných vozů představuje osmiprocentní nárůst oproti předchozímu rekordu z roku 2016.

Růst dva roky po sobě také znamená, že automobilka s tříletým předstihem splnila jeden z cílů strategického programu Environmental Challenge 2050, kterým je prodávat do roku 2020 na 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně. Celkové prodeje tohoto typu vozů navíc přesáhly 11,45 milionu, což oproti srovnatelným vozidlům s konvenčním pohonem představuje snížení emisí CO2 o více než 85 mil. tun.

Toyota : Sprzedaż hybryd

„Za období jen o něco delší než 20 let jsme byli svědky nárůstu prodejů nových elektrifikovaných vozidel z necelých 500 kusů v jediné zemi na více než 1,5 milionu ve více než 90 zemích a regionech. Naši zákazníci tím potvrzují kvalitu, odolnost a spolehlivost našich elektrifikovaných pohonů,“ říká Šigeki Teraši, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.

Už od roku 1997, tedy od uvedení prvního sériově vyráběného hybridního pohonu v modelu Prius v Japonsku, Toyota neustále pracuje na zlepšování této technologie, která je základem celosvětových snah o elektrifikaci. V roce 2014 proto uvedla také model Mirai, první sériově vyráběný vůz poháněný vodíkovými palivovými články, poté v roce 2016 čtvrtou generaci modelu Prius a v roce 2017 druhou generaci plug-in hybridního modelu Prius.

Toyota Mirai : Sprzedaż hybryd
Toyota : Sprzedaż hybryd

Automobilka bude pokračovat ve vývoji a rozšiřování nabídky elektrifikovaných vozidel a nyní svoji pozornost zaměřuje i na sériovou výrobu elektromobilů na baterie, která je v plánu od roku 2020, počínaje Čínou a Indií, poté v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Toyota má rovněž v plánu dále rozšiřovat prodeje hybridních vozidel na rozvojových trzích s cílem přispět k celosvětovému snižování emisí CO2 produkovaných novými vozidly.

Snahy automobilky Toyota o zlepšování a rozšiřování nabídky alternativních pohonů jsou úzce svázány se strategickým programem Environmental Challenge 2050, v jehož rámci chce do roku 2030 v souladu s oznámením z prosince 2017 dosáhnout každoročních prodejů elektrifikovaných vozidel na úrovni 5,5 milionu kusů. V souvislosti s plněním tohoto cíle oznámila Toyota svůj plán nabízet počátkem 20. let tohoto století 10 elektromobilů s bateriovým pohonem, přičemž zhruba od roku 2025 chce společnost v celosvětovém měřítku nabízet elektrifikované verze vozidel napříč všemi modelovými řadami.

Toyota Prius : Sprzedaż hybryd

Doplňující informace: Strategický plán Environmental Challenge 2050 (vyhlášen 
v říjnu 2015)
Nová výzva: vozidla s nulovými emisemi CO2: Snížení průměrných celosvětových emisí CO2 u nových vozidel o 90 procent do roku 2050 (oproti globálnímu průměru automobilky Toyota za rok 2010)

  1. Dosažení každoročních globálních prodejů vozidel na vodík v počtu přes 30 tis. kusů již kolem roku 2020. Měsíční prodeje v Japonsku nejméně 1000 vozidel poháněných vodíkem (výrazně přes 10 tis. ročně); 
  2. Prodej malého počtu autobusů na vodík již počátkem roku 2017 se zaměřením na oblast Tokia; přípravy k prodeji více než 100 autobusů na vodíkové palivové články ještě před zahájením letních Olympijských a Paralympijských her Tokio 2020; 
  3. Dosažení každoročních prodejů 1,5 milionu hybridních vozidel a úhrnného prodeje v objemu 15 milionů hybridů do roku 2020; 
  4. Snížení průměrných celosvětových emisí CO2 u nových vozidel o více než 22 procent do roku 2020 (oproti globálnímu průměru automobilky Toyota za rok 2010).
Toyota Prius : Sprzedaż hybryd
Prodeje elektrifikovaných vozidel značky Toyota

Na základě údajů TMC (v tisících vozidel)


Celosvětově
Úhrnné součty
Japonsko Severní Amerika Europa Ostatní
1997 0,3 0,3 0,3
1998 17,6 17,6 18,0
1999 15,2 15,2 33,2
2000 19,0 12,5 5,8 0,7 52,3
2001 36,9 18,5 16,0 2,3 0,2 89,2
2002 41,3 20,0 20,3 0,8 0,2 130,5
2003 53,3 27,2 24,9 0,9 0,4 183,8
2004 134,7 68,7 55,9 8,1 1,9 318,5
2005 234,9 58,5 150,0 23,4 3,1 553,5
2006 312,5 72,4 197,6 36,0 6,5 866,0
2007 429,4 82,0 287,8 49,0 10,7 1295,4
2008 429,7 104,4 255,0 57,8 12,6 1725,1
2009 530,1 251,1 205,3 54,7 19,0 2255,2
2010 690,2 392,2 195,9 70,2 31,9 2945,4
2011 629,0 316,4 185,1 82,8 44,7 3574,4
2012 1219,1 678,0 344,7 106,9 89,5 4793,5
2013 1279,2 679,1 358,2 152,9 89,0 6072,7
2014 1266,1 684,3 323,6 171,8 86,5 7338,8
2015 1204,5 633,6 282,9 200,9 86,4 8543,3
2016 1402,7 678,7 267,3 285,4 170,8 9946,0
2017 1520,7 658,6 246,3 392,3 223,5 11466,7
Celkem
5469,4 3422,5 1696,1 878,6
Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

Zlepšují zabezpečení webových stránek Toyota a poskytují uživateli minimální služby.

Zlepšují vám poskytované služby prostřednictvím analýz, rozevíracích anket, celkových schopností a monitorování.

Slouží k uchování vašich údajů pro přihlášení do systému a vylepšují uživatelské prostředí tím, že uchovávají vybrané volby.

Umožňují plně využívat všech možností rozhraní, slouží k uložení záznamů o navštívených stránkách nebo informují o místních službách ve vašem okolí. Mohou souviset s cílenou reklamou na webových stránkách Toyota i mimo ně.