Druhé místo na Rallye Mexiko

TOYOTA GAZOO Racing

2019-03-11

Ott Tänak z týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT ve finiši Rallye Mexiko vybojoval druhé místo a udržel si tak své vedení v bodování závodních jezdců světového rallyového šampionátu FIA. Všechny tři vozy Toyota Yaris WRC se ve vysilujícím podniku na šotolině zařadily mezi osm nejlepších.

Tänak se v pátek jako vedoucí jezdec šampionátu (poprvé ve své kariéře ve WRC) skvěle vypořádal s méně výhodnou první startovní pozicí, v sobotu se vyšplhal na úroveň pódiových umístění, a nakonec v neděli startoval pouhé 2,2 sekundy na dohled od druhého místa. Tuto pozici získal díky vyhrané rychlostní zkoušce, první z nedělních tří, a svoji výhodu ještě zvýšil dalším vítězstvím hned v příští erzetě. Proražení pneumatiky zhatilo jeho šance na zisk bonusových bodů v Power Stage, ale druhé místo si již udržel.

Kris Meeke, který podnik na šotolině absolvoval s Toyotou poprvé, ukázal za volantem Yarisu WRC dobré výkony, dokonce v sobotu ráno krátce vedl, avšak utrpěl defekt pneumatiky, což jej stálo propad v pořadí. Do nedělního závodu vyrážel z pohodlné páté pozice a záměrně šetřil obutí před Power Stage, kde jako druhý nejrychlejší získal čtyři bonusové body a nejrychlejší čas mu unikl o pouhou desetinu sekundy.

Po opětovném nástupu do podniku v sobotu ráno po předchozí závadě elektroinstalace se Jari-Matti Latvala v předposlední erzetě dokázal vyšplhat až na sedmé místo. Před poslední rychlostní zkouškou byl společně s navigátorem Miikkou Anttilou donucen k provizorním opravám, ale nakonec svůj vůz dokázali do cíle dotáhnout na osmém místě.

TOYOTA GAZOO Racing :: Rally Mexico
Tommi Mäkinen (šéf týmu)


„Pro jezdce, techniky i mechaniky to byla velmi obtížná rallye, ale oproti předchozím dvěma ročníkům jsme se zde hodně zlepšili. S pakety pro chlazení nebyly žádné problémy a výkony byly velmi dobré. Ott se dobře a bez potíží vypořádal s první pozicí na trati, což pro něj byla nová zkušenost, a myslím, že ze situace vytěžil maximum. Kris a Jari-Matti měli smůlu, ale bojovali dál a získali celkem dobré body, což nám pomohlo v šampionátu.“


Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8)


„Byl to dobrý víkend. Byl to velmi těžký podnik: náročný pro vůz, náročný pro obutí a náročný pro jezdce za volantem. Myslím, že jsme se s tím vypořádali dobře a jsem opravdu moc rád, že jsme tím celým prošli bez chyb nebo problémů. Skutečně to ukazuje, jak silní nyní jsme. Měl jsem defekt během Power Stage, takže jsem s tím nemohl nic udělat, ale první dvě erzety byly dobré a podařilo se nám dostat se na druhé místo. Je to dobrý rozjezd šampionátu se třemi pódiovými umístěními během třech rallye, a tak by bylo skvělé, pokud bychom v tom dokázali pokračovat.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10)


„Asi jsem ještě nikdy tak moc nebojoval o čtyři body! Na konci druhé erzety dne jsme krytem olejové vany narazili na nějaký kámen. Mysleli jsme, že nebude možné v závodu pokračovat, ale řekl jsem, že se v dané chvíli nesmíme vzdát. Kryt olejové vany byl uchycen pouze napůl, takže jsem v Power Stage nemohl jet rychle a do časové kontroly jsme dorazili pozdě, tudíž nám o čtyři sekundy uniklo sedmé místo. Alespoň se nám však podařilo dojet do cíle. Tento víkend se odehrála spousta věcí, doufejme tedy, že příští rallye bude o něco klidnější!“


Kris Meeke (jezdec, vůz č. 5)


„Stáli jsme si na bezpečném pátém místě v celkovém pořadí, takže jsme na jednu stranu chtěli toto místo uchránit, ale současně tlačit v Power Stage. V prvních dvou erzetách jsem šetřil obutí, což byla myslím dobrá strategie. Poté jsem vše dal do Power Stage, ale stále dbal na to, abychom bezpečně dojeli a udrželi páté místo. Po defektu během našeho vedení to pro mne byla náročná rallye, ale odjíždět se 14 body je stále dobré. Pro celý tým a pro šampionát továrních týmů to byla velmi solidní rallye.“

TOYOTA GAZOO Racing :: Corolla GR Sport
  1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3 hod 37 min 8,0 s
  2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +30,2 s
  3. Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +49,9 s
  4. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 min 27,0 s
  5. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +6 min 6,2 s
  6. Benito Guerra/Jaime Zapata (Škoda Fabia R5) +15 min 35,5 s
  7. Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Škoda Fabia R5) +18 min 51,5 s
  8. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +18 min 55,9 s
  9. Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +22 min 44,1 s
  10. Ricardo Trivino/Marc Marti (Škoda Fabia R5) +30 min 13,8 s
A co bude následovat?

Korsická rallye, pořádaná na úzkých a zakroucených silničkách francouzského ostrova Korsika ve dnech 28.-31. března 2019, je prvním čistě asfaltovým podnikem sezóny. Jezdci musejí být maximálně ve střehu kvůli dlouhým horským erzetám lemovaným skalními stěnami a prudkými srázy, ale i kvůli častým změnám povrchu

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

OK