Čím drsnější, tím lepší.

40 let Toyoty na Dakaru

Posouváme hranice k lepšímu

TOYOTA GAZOO Racing reprezentuje úsilí automobilky TOYOTA překonávat všechny myslitelné překážky na cestě k výrobě stále lepších automobilů. Za extrémních podmínek motoristického sportu tvoříme nové technologie a v nejnáročnějších podmínkách hledáme řešení a cesty ke zlepšení. Jeden závod vyjadřuje tuto myšlenku více než kterýkoli jiný: Rallye Dakar, podnik, na němž Toyota zaznamenala vskutku pozoruhodnou historii. Vítězství na Dakaru nespočívá pouze v rychlosti. Klíčová je kvalita, trvanlivost a spolehlivost.

/

Důvěra v extrémních podmínkách

Dakarská rallye, čítající přes 9000 km během pouhých dvou týdnů, je tou nejextrémnější zkouškou, jakou si dokážeme představit. Kombinace impozantních písečných dun, zrádných říčních koryt a neuvěřitelných rychlostí testují každičkou komponentu v našich vozech až na samotné hranici možností. Za takových extrémů hraje důvěra prim, a právě díky spolehlivé odolnosti jsou naše vozidla pro mnoho účastníků rallye první volbou.
 


'42,4 % vozů, které v ročníku 2016 úspěšně dorazily do cíle, byly modely od Toyoty'

 

Čerstvá novinka

Získejte další informace o postupu Toyoty na této rallye prostřednictvím každodenních novinek z Dakaru.

Zjistěte více

Hilux: 50 let neporazitelnosti

Řada automobilových značek točí senzační videa všemožných testů, jejichž hlavním cílem je šíření publicity na YouTube. Ale Hilux nemusí nikomu nic dokazovat. Hilux absolvuje nejdrsnější zkoušky již 50 let v rukách majitelů pohybujících se v těch nejextrémnějších podmínkách planety na cestě k neporazitelnosti - to je 'Invincible 50'.

Objevte Hilux

Toyota Hilux Dakar

Toyota :: Rallye Dakar
Přepracované nezávislé zavěšení zadních kol se zdvihem prodlouženým o 12 %
Toyota :: Rallye Dakar
Motor V8 před zadní nápravou
Toyota :: Rallye Dakar
Stálý pohon všech kol
Toyota :: Rallye Dakar
Snížená hmotnost
/

Tým

Tým TOYOTA GAZOO Racing navazuje na dakarskou premiéru v roce 2012 s vozem Toyota Hilux a do závodu Dakar 2018 staví hned tři své vozy. Zbrusu nová Toyota Hilux se chlubí spoustou mechanických vylepšení, které jsou příslibem velkého posunu schopností. Nový model, který v testech absolvoval přes 3000 kilometrů, staví na spolehlivosti a odolnosti svého předchůdce a přidává vylepšené jízdní chování a vyváženost pro výslednou kombinaci, která je dle mínění týmu receptem na vítězství.

/
#304

Jezdec: Giniel De Villiers

Země: Jihoafrická republika

Úspěchy na Dakaru: 7 pódiových umístění, 1 vítězství (2009)

Zajímavost: Giniel se až na jednu výjimku (2007) na Dakaru umístil vždy v desítce nejlepších

/
#304

Jezdec: Dirk Von Zitzewitz

Země: Německo

Úspěchy na Dakaru: Poprvé na Dakaru: 1997, 1 vítězství (2009)

Zajímavost: Dirk se Dakaru poprvé zúčastnil na motocyklu (1997)

/
#301

Jezdec: Nasser Al Attiyah

Země: Katar

Úspěchy na Dakaru: 2 vítězství (2011 a 2015)

Zajímavost: Nasser získal bronzovou olympijskou medaili ve střelbě na skeet

/
#301

Jezdec: Mathieu Baumel

Země: Francie

Úspěchy na Dakaru: 1 vítězství (2015)

Zajímavost: Mathieu je šestinásobným mistrem v různých kategoriích motoristického sportu

/
#309

Jezdec: Bernard Ten Brinke

Země: Nizozemí

Úspěchy na Dakaru: Nejlepší umístění na Dakaru: 7. místo

Zajímavost: Bernard je ve své domovině vlastníkem firmy dodávající kuchyně

/
#309

Jezdec: Michel Périn

Země: Francie

Úspěchy na Dakaru: 3 vítězství (1994, 1995, 1996)

Zajímavost: Michel je profesionálním navigátorem již od roku 1984

Klíčová fakta o Dakarské rallye 2018

Toyota :: Rallye Dakar
+500 účastníků 60 různých národností
Toyota :: Rallye Dakar
9 000 km v každém ročníku
Toyota :: Rallye Dakar
10. ročník pořádaný v Jižní Americe
Toyota :: Rallye Dakar
15 dnů závodění

Rallyová historie

Thierry Sabine v roce 1978 uspořádal první ročník Rallye Dakar. Do závodu, který zpočátku překonával saharskou poušť, mohli účastníci nasadit libovolné vozidlo s motorem a koly. V severní Africe se rallye pořádala až do roku 2008, kdy byla z bezpečnostních důvodů zrušena a o rok později se přesunula do Jižní Ameriky. Místo konání se změnilo, ale název a duch soutěže zůstal nezměněn.
 

Trasa rallye

Rallyové etapy zahrnují přes 5000 km, které doplňuje dalších 4000 km přejezdů mezi jednotlivými trasami. Sedm ze 14 etap Dakaru 2018 vede kompletně v terénu nebo v písečných dunách, čímž se tento ročník řadí mezi nejnáročnější v novodobé historii závodu.

V rámci 40. ročníku (již desátého v Jižní Americe) se Rallye Dakar vrací do Peru, kde byl závod 6. ledna odstartován v hlavním městě Limě. Během několika etap v podobě okruhu se posádky budou muset vypořádat s mořem dun a přejezdem 12. ledna do Bolívie. Odtud se pak jezdci ve dvou dalších etapách přesouvají na jih přes jeden z nejvyšších regionů Bolívie a následně se spouštějí do severní Argentiny a 20. ledna s úlevou přetínají cílovou pásku ve městě Córdoba.

/

Další informace o týmu TOYOTA GAZOO Racing

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

OK