1. Objevte Toyotu
  2. TOYOTA GAZOO Racing
  3. Motoristický Sport
  4. Světový šampionát WEC
Chci...

Naši hrdinové s hybridním pohonem na stupních vítězů

Závod Le Mans byl pro tým TOYOTA Racing plný zvratů

Kdyby to byl jakýkoli jiný závod, jeli jste v čele celého pole a do konce zbývala jen necelá polovina vzdálenosti, mohli byste již pomýšlet na to, že vítězství je možná - pouze možná - na dosah. Ale toto není lecjaký závod. Toto je 24 hodin Le Mans…

Srdcervoucí zkušenost pro tým TOYOTA Racing

TS040 HYBRID č. 7 vyjíždějící z první startovní pozice, pilotovaný Alexem Wurzem, Stéphanem Sarrazinem a Kazukim Nakajimou, určoval tempo celého závodu, ovšem jen do té doby, než přišla pohroma - vedoucí vůz musel kvůli závadě na elektroinstalaci ze závodu odstoupit. Týmového ducha později povzbudilo srdnatě vybojované třetí místo vozu TS040 HYBRID č. 8 (v sestavě Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi), jenž se svědomitě probojovával kupředu po předešlé nehodě, která si vyžádala 50 minut na opravu v boxech.

Tým TOYOTA Racing zahájil závodní víkend velmi slibně díky první a třetí pozici na startovním roštu, čímž navázal na velmi úspěšný vstup do letošní sezóny, kdy si tým vybojoval již dvě celková vítězství.

Svoji roli sehrálo i počasí

Tým si byl jist svojí dobrou formou a piloti obou vozů předem očekávali, že budou bojovat o vítězné pozice. Reálná šance na vítězství vozu TS040 HYBRID č. 8 se bohužel zhroutila přibližně 90 minut po startu, kdy se přihnala mračna a v následném prudkém dešti se Lapierre, s obutými hladkými pneumatikami, na kluzkém povrchu nedokázal vyhnout hromadné nehodě na rovince Mulsanne.

  • Naštěstí byl ještě schopen opatrně dopravit svůj těžce poškozený speciál do boxů, kde tým rychle provedl potřebné opravy a dokázal tento vůz opět vrátit do hry.

    Nehoda způsobila i další zpoždění, kdy si problémy s aerodynamickým vyvážením vyžádaly po osmi hodinách závodu neplánovanou zastávku v boxech, kde se tým pokusil o další opravy karoserie.
V čele závodního pole

TS040 HYBRID č. 7 si mezitím úspěšně odškrtával další a další kola v čele závodu, celá jezdecká sestava se na okruhu Circuit de la Sarthe dostala do optimálního rytmu a vše šlapalo jako hodinky.

Avšak 13 hodin a 53 minut po startu musel Najajima po nečekané závadě na elektroinstalaci nuceně zastavit vůz v zatáčce Arnage, čímž další naděje pohasly a musejí počkat až do příštího roku. Vzhledem k heroickým snahám celého týmu to byla skutečně bolestivá rána.

  • Bitva není prohraná

    I přes srdcervoucí odstoupení vedoucího vozu zůstávala určitá naděje na týmový úspěch, neboť piloti střídající se za volantem speciálu TS040 HYBRID č. 8 již pomalu začali stahovat svoji ztrátu. Díky stabilně vysokému tempu se nakonec dokázali probojovat mezi vedoucí čtveřici a dokonce na dohled od pódiového umístění, ale jak všichni víme, cokoli se může stát i těsně před cílem závodu.

A skutečně k tomu došlo. Davidson, Lapierre a Buemi díky technické závadě soupeřova vozu sklidili plody svého houževnatého úsilí a zaslouženě si dojeli pro krásné třetí místo, což je výsledek, který po prvních dvou hodinách závodu vypadal jako naprosto nereálný. Tým díky tomu zůstává na vedoucí pozici v bodování šampionátu WEC a TOYOTA si zároveň vybojovala historicky již páté pódiové umístění v závodu Le Mans.
  • Těsně po závodu shrnul týmovou náladu Alex Wurz: “Bylo to skutečně zklamání, není příliš co dodat. Jak jsem již v tomto týdnu řekl, závod Le Mans nevyhráváte, on vás nechává zvítězit, a dnes nás zvítězit prostě nenechal.”

    Po zklamání během tohoto víkendu má tým TOYOTA Racing příležitost dobít baterie a těšit se již na příští závod v Austinu, jenž se koná 20. září. Doufejme, že tým se s novým odhodláním vrhne do vítězných bojů…
  • Pokud vás dění na Le Mans natolik zaujalo, že toužíte po dalších informacích, nenechte si utéct několik zajímavostí o našich vítězných speciálech i celém týmu v naší informativní grafice TOYOTA Racing.
  • Zobrazit