Nehoda způsobila i další zpoždění, kdy si problémy s aerodynamickým vyvážením vyžádaly po osmi hodinách závodu neplánovanou zastávku v boxech, kde se tým pokusil o další opravy karoserie.
TS040 HYBRID č. 7 vyjíždějící z první startovní pozice, pilotovaný Alexem Wurzem, Stéphanem Sarrazinem a Kazukim Nakajimou, určoval tempo celého závodu, ovšem jen do té doby, než přišla pohroma - vedoucí vůz musel kvůli závadě na elektroinstalaci ze závodu odstoupit. Týmového ducha později povzbudilo srdnatě vybojované třetí místo vozu TS040 HYBRID č. 8 (v sestavě Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi), jenž se svědomitě probojovával kupředu po předešlé nehodě, která si vyžádala 50 minut na opravu v boxech.
Tým TOYOTA Racing zahájil závodní víkend velmi slibně díky první a třetí pozici na startovním roštu, čímž navázal na velmi úspěšný vstup do letošní sezóny, kdy si tým vybojoval již dvě celková vítězství.
Tým si byl jist svojí dobrou formou a piloti obou vozů předem očekávali, že budou bojovat o vítězné pozice. Reálná šance na vítězství vozu TS040 HYBRID č. 8 se bohužel zhroutila přibližně 90 minut po startu, kdy se přihnala mračna a v následném prudkém dešti se Lapierre, s obutými hladkými pneumatikami, na kluzkém povrchu nedokázal vyhnout hromadné nehodě na rovince Mulsanne.
TS040 HYBRID č. 7 si mezitím úspěšně odškrtával další a další kola v čele závodu, celá jezdecká sestava se na okruhu Circuit de la Sarthe dostala do optimálního rytmu a vše šlapalo jako hodinky.
Avšak 13 hodin a 53 minut po startu musel Najajima po nečekané závadě na elektroinstalaci nuceně zastavit vůz v zatáčce Arnage, čímž další naděje pohasly a musejí počkat až do příštího roku. Vzhledem k heroickým snahám celého týmu to byla skutečně bolestivá rána.
I přes srdcervoucí odstoupení vedoucího vozu zůstávala určitá naděje na týmový úspěch, neboť piloti střídající se za volantem speciálu TS040 HYBRID č. 8 již pomalu začali stahovat svoji ztrátu. Díky stabilně vysokému tempu se nakonec dokázali probojovat mezi vedoucí čtveřici a dokonce na dohled od pódiového umístění, ale jak všichni víme, cokoli se může stát i těsně před cílem závodu.