Nová Toyota Land Cruiser

Kvalita, odolnost, spolehlivost

2017-09-12

Toyota Land Cruiser s více než 65letou tradicí ve světě off-roadů i nadále zastává v této kategorii jedinečnou pozici svým spojením mimořádné kvality, odolnosti a spolehlivosti s bezkonkurenčními terénními schopnostmi, a ještě vyšší úrovní luxusu, cestovního pohodlí a prestiže.


Land Cruiser, dostupný ve více než 190 zemích celého světa (nejvíce ze všech současných modelů Toyota), je bezkonkurenční pro své terénní schopnosti, kterými si vybudoval neotřesitelnou pozici coby jeden z celosvětově nejodolnějších a nejspolehlivějších vozů 4x4. Krom toho je ve své třídě nejprodávanějším modelem ve více než 10 evropských zemích.

Nový Land Cruiser tuto pověst ještě vylepšuje modernějším a robustnějším ztvárněním exteriéru, rafinovanějším, pohodlnějším a kvalitnějším interiérem, lepší jízdní dynamikou a intuitivnějším chováním na zpevněných cestách i mimo ně.

Nová přístrojová deska s důrazem na ergonomii a s ovládacími prvky seskupenými podle funkcí obsahuje i velký 8" displej multimediální soustavy Toyota Touch® 2 s navigací Go, optitronové ukazatele a prvky na volantu ovládající 4,2" displej palubního počítače.

K ještě vyššímu pohodlí na palubě přispívá odvětrávání předních sedadel, vyhřívání zadních sedadel a automatická klimatizace, elektrické vyhřívání čelního skla a vyhřívání trysek ostřikovačů, vnější zpětná zrcátka se sklápěním při zařazení zpětného chodu nebo nová konstrukce klíče.

Novou Toyotu Land Cruiser nabízenou v západoevropských zemích pohání přeplňovaný naftový motor 2,8 litru D-4D o výkonu 130 kW/177 k. Pro východoevropské trhy se tento model nabízí i v provedení se zážehovým motorem 2,7 litru VVT-i (120 kW/161 k), resp. 4,0 litru VVT-i (183 kW/249 k).

Klíčem k bezkonkurenčním terénním schopnostem Toyoty Land Cruiser je mimořádně odolná rámová konstrukce (v daném segmentu jedinečná) imunní vůči jakýmkoli deformacím.

Nová Toyota Land Cruiser


Konstrukce zaručující snadnou údržbu a opravy spojuje mimořádnou pevnost a osvědčenou odolnost, které jsou zárukou nejen vysoké míry ochrany před poškozením, ale i výrazně menšího kroucení karoserie, což z pohledu řidiče znamená optimální regulaci polohy vozidla i kontrolu nad ním.

Rámová konstrukce kromě toho účinně izoluje kabinu od rázů přenášených do soustavy zavěšení kol. To pro celou posádku znamená pohodlnější pobyt na palubě i za těch nejnáročnějších podmínek v terénu.

Systémy na podporu jízdy v terénu usnadňují využívání terénních schopností Toyoty Land Cruiser i řidičům bez předchozích zkušeností, což z tohoto vozu činí jeden z technicky nejvyspělejších, nejbezpečnějších, nejpříjemnějších a nejsnáze ovladatelných modelů s pohonem všech kol.

Žádný jiný terénní vůz nedokáže nabídnout tak jedinečnou kombinaci jízdní dynamiky na silnicích a ukázkového chování v náročném terénu jako nový Land Cruiser. Díky své nepřehlédnutelnosti na silnicích a vysoké úrovni palubních technologií se staví do pozice prémiového modelu 4x4, jenž je dokonalým spojením univerzálních jízdních schopností, pohodlí a kultivovanosti. Land Cruiser své pasažéry spolehlivě doveze, kamkoli si usmyslí. A také je v pořádku přiveze zpátky.

Dynamičtější, modernější a robustnější ztvárnění


Design exteriéru jednotlivých generací Toyoty Land Cruiser vždy styl všestranného vozu do každého prostředí s robustní image odolnosti a výkonu očekávaného od pravé čtyřkolky.

Na tomto osvědčeném a tradičním vzorci staví i nový Land Cruiser s novým designem, který je od pohledu agilnější a dynamičtější, nicméně ponechává si tři klíčové silné stránky, neodmyslitelně spojené s proslulou chutí poprat se s jakýmkoli terénem: absolutní praktičnost – se světlomety a otvory sání umístěnými tak, aby byla zajištěna jejich ochrana i co nejlepší brodivost vozu; absolutní odolnost – s vynikající ochranou pohonné jednotky a všech funkčních součástí; a absolutní schopnosti – s malým poloměrem otáčení a velkorysou světlou výškou, klíčovou při nejnáročnějších průjezdech terénem.

Celková délka nové Toyoty Land Cruiser narostla o 60 mm na 4 840 mm (resp. 4 565 mm u 3dveřové verze). Vůz se chlubí mimořádnou manévrovatelností s minimálním poloměrem otáčení jen 5,8 m (resp. 5,2 m u 3dveřové verze).

Nová Toyota Land Cruiser


Přední partie Toyoty Land Cruiser s nově tvarovanou kapotou, maskou chladiče, světlomety, předním nárazníkem a blatníky čerpá z několika konstrukčních prvků jedinečných designových tradic tohoto modelu.

Kapota byla uprostřed přetvarována kvůli lepšímu výhledu směrem dolů. V zájmu lepší ochrany motorového prostoru je kapota po stranách nárazníku vrstvená. Spodní část nárazníku se zabudovanými mlhovými světly se v rozích stáčí směrem nahoru, zatímco středová část byla s ohledem na co nejlepší manévrovatelnost v terénu vytvarována jako ochranný kryt. Blatníky jsou v horní části o něco vyšší, aby řidič snáze odhadl konce karoserie v bocích.

Maska chladiče se světlomety, uspořádaná do markantní a jednolité grafické podoby, díky své vysoké poloze napomáhá při průjezdech terénem. Otvory v masce chladiče jsou co největší s ohledem na optimální chlazení motoru; hlavní světelné zdroje se posunuly blíže ke středu kvůli lepší ochraně před poškozením od terénních překážek.

V souladu s tradicemi modelu Land Cruiser je maska chladiče osazena širokými svislými žebry; chladicí otvory ve tvaru štěrbin mají chromovou povrchovou úpravu. Součástí sdružených světlometů jsou potkávací i dálková světla, přední směrová světla a světla pro denní svícení (DRL) pod nápadným zakrytováním. Sdružená světla mohou být vybavena čistě halogenovými nebo LED/halogenovými světlomety, ve druhém případě včetně LED světel pro denní svícení.

Ostře řezaná spodní část akcentuje široký a efektní postoj Toyoty Land Cruiser; současně také minimalizuje dopady konstrukce předního převisu na přední nájezdový úhel. V zájmu mimořádných terénních schopností je světlá výška min. 215 mm (resp. 205 mm u 3dveřové verze) spojena s nájezdovým úhlem 31 stupňů vpředu, 25 stupňů vzadu a přejezdovým úhlem 22 stupňů.

Nová Toyota Land Cruiser


Nejzazší bod předního nárazníku se při pohledu z boku o něco zvedl; kapota je nyní v horizontální ose zarovnána s křivkou blatníku a předním i zadním nárazníkem, což nové Toyotě Land Cruiser propůjčuje atletičtější a dynamičtější postoj. Profil vozidla lze ještě vylepšit výběrem ze 17" litých kol se šesti paprsky a novými pneumatikami s nízkým koeficientem valivého odporu, 18" litých kol ve vysokém lesku nebo nových 19" litých kol s 12 paprsky a broušenými povrchy.

Z nových prvků na zádi jmenujme přepracované koncové svítilny s LED brzdovým světlem, menší ozdobný obklad začleněný do lemování kolem zadní registrační značky nebo přetvarovaný nárazník se zvýšenou základnou a vyčnívajícími rohy.

Nabídka odstínů karoserie pro nový Land Cruiser zahrnuje celkem 10 barev, včetně dvou nových – modré Midnight Emerald a metalické bronzové Avant-Garde.

Interiér vysokých kvalit


V interiéru nové Toyoty Land Cruiser zaujme přepracovaná přístrojová deska s nově pojatým přístrojovým štítem a středovým panelem. Kombinuje vylepšené ovládání s kultivovanými povrchy, které odpovídají terénnímu vozu prémiových kvalit. Ovládací prvky hnacího ústrojí, řízení a komfortních funkcí byly intuitivně uspořádány do jednotlivých zón podle účelu a současně prošly optimalizací s ohledem na co nejlepší ergonomické ovládání i za těch nejnáročnějších podmínek.

Kvůli elegantnějšímu vzhledu a lepšímu výhledu směrem vpřed při jízdě v terénu se horní část nového středového panelu posunula o něco dolů. Je zde zabudován nový a větší 8" barevný displej multimediální soustavy, do roviny zapuštěný ovládací panel klimatizace a přístrojový štít pro funkce pohonné jednotky.

Za novou řadicí pákou s koženým obšitím, u níž byl kvůli vyššímu pohodlí upraven tvar, se nachází ovládací prvky řízení a komfortních funkcí, jasně oddělené do samostatných panelů kvůli co nejsnazšímu ovládání. Komfortní funkce nyní zahrnují i vyhřívání a odvětrávání předních sedadel.

Středový panel se stříbrnou texturou vlasových linek, připomínající kartáčovaný kov, je zasazen mezi měkkým čalouněním, které chrání kolena předních pasažérů.

Nová Toyota Land Cruiser

V přepracované kapličce před řidičem je čtveřice přístrojů s optitronovým podsvícením, kovovým podkladovým panelem a odstředivě leštěnými kruhovými číselníky s vyvýšenými dílky stupnic. Mezi kruhovými přístroji se nachází barevný 4,2" TFT displej palubního počítače, který řidiči zprostředkuje veškeré údaje o vozidle a zprávy palubního infotainmentu. Displej ovládaný prostřednictvím prvků na volantu zorbazuje obsah týkající se řízení, vozidla, navigace, audio systému a asistenčních systémů řidiče, stejně tak jako varovné zprávy.

Nový je i samotný volant, nyní shodný s volantem modelu Land Cruiser V8.

Vyšší míra luxusu a sofistikovanosti nového designu interiéru je ještě zdůrazněna novým bílým podsvícením přístrojového štítu, středového panelu a ovládacích prvků ve dveřích. Nový systém osvětlení interiéru zahrnuje LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu, ve stropu kabiny a příruční schránce, stejně tak jako podsvícení panelů dveří, které v kabině vytváří prémiovou atmosféru.

Pro interiér nové Toyoty Land Cruiser jsou k dispozici tři různá barevná schémata: černé, hnědé/černé a nově i prémiové béžové. Zpracování kabiny prémiové kvality pak završuje výběr různých ozdobných obkladů – stříbrný metalický povrch s texturou vlasových linek (sladěný s úpravou středového panelu), resp. nový dekor imitace dřeva ve světle hnědém nebo tmavě hnědém tónu.

Vznětový motor


Naftový čtyřválec 2,8 litru D-4D s ventilovým rozvodem DOHC 16v disponuje zdvihovým objemem 2 755 cm³ a dosahuje nejvyššího výkonu 130 kW/177 k při 3 400 ot/min. Ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou vyvine pozoruhodný točivý moment 370 Nm již při 1 200 ot/min, resp. nejvyšší točivý moment 450 Nm v pásmu od 1 600 do 2 400 ot/min. Vozu uděluje zrychlení na 100 km/h za 12,7 sekundy a rozjede jej až na 175 km/h. Průměrná spotřeba paliva činí 7,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 194 g/km.

Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou pak Land Cruiser 2,8 litru D-4D vyvine nejvyšší točivý moment 420 Nm v pásmu 1 400 až 2 600 ot/min. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,1 s, a rozjede se až na 175 km/h, zde při kombinované spotřebě paliva 7,4 l/100 km a emisích CO2 na úrovni 194 g/km.

Rozšířená nabídka bezpečnostních prvků


Land Cruiser ve vyšším stupni výbavy s automatickou převodovkou disponuje balíčkem technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož úkolem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.

Systém Toyota Safety Sense v Toyotě Land Cruiser s ohledem na co nejúčinnější detekci objektů používá milimetrový radar v kombinaci s kamerou; uvedený paket bezpečnostních technologií zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat (ACC), systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB).

Z dalších systémů na podporu řízení a zvýšení bezpečnosti jmenujme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA) a vylepšený systém sledování tlaku v pneumatikách (TPWS).

Zásady pro soubory cookie

TMCZ využívá technologii cookie pro zlepšení stránek TOYOTA. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal zde.