Toyota je nejhodnotnější automobilovou značkou

podle společnosti Interbrand

2017-10-11

Toyota se už tradičně umístila na předních příčkách žebříčku nejhodnotnějších automobilových značek Best Global Brands 2017 od společnosti Interbrand. Hodnota značky Toyota je v tomto roce 50,291 mld. dolarů. Firma se opět umístila v první desítce nejhodnotnějších globálních značek a obsadila 7. místo.

Toyota se zařadila mezi nejhodnotnější značky světa spolu s takovými firmami, jako jsou Microsoft, Amazon, Coca-Cola nebo Samsung. Největší výrobce hybridních automobilů předstihl například Facebook, Disney a Intel. Autoři žebříčku zdůraznili zapojení Toyoty do vývoje nízkoemisních automobilů.

Toyota se už více než deset let drží na prvním místě v odvětví a její dominantní postavení potvrzují všechny renomované žebříčky značek. Toyota zakládá své dobré jméno na mimořádné kvalitě, trvanlivosti a spolehlivosti svých automobilů, vynikajícím zákaznickém servisu a intenzivním vývoji moderních technologií.

Společnost jako první uvedla hybridní automobil na současný automobilový trh. Prius, který debutoval v roce 1997, využíval pokročilý pohon sestávající z benzínového a elektrického motoru, napájeného elektrickou energií získanou při brzdění auta.

Optimální využití obou motorů bylo možné díky použití jedinečného planetového převodu. Tato koncepce, zodpovědná za výjimečný výkon hybridního pohonu ve vylepšené podobě, se dodnes používá v hybridech od Toyoty. Současné hybridy této značky mohou jezdit po městě a přitom v průběhu 50 – 70 % času využívat pouze elektromotor, což se promítá do výrazné úspory paliva a snížení emisí.

Toyota je světovým lídrem na trhu s hybridy a zároveň investuje do dalších technologií pohonu využívajících elektromotor, jako jsou automobily na vodíkové palivové články, auta na elektrický pohon nabíjené z veřejné sítě a plug-in hybridy. Toyota Mirai je v současnosti technicky nejpokročilejším vozidlem s vodíkovým pohonem na trhu a nová generace Prius Plug-in Hybrid je jedním z nejvýkonnějších vozidel se spalovacím motorem na světě.

V nadcházejících letech uvede Toyota na trh elektrické automobily a sérii hybridů v dynamičtějších, sportovnějších verzích. Společnost také investuje do rozvoje vodíkové infrastruktury v různých částech světa. Zapojení Toyoty do vývoje vodíkových technologií bylo oceněné v žebříčku „Change the World” časopisu Fortune, ve kterém se Toyota umístila na 8. příčce a na první pozici v automobilovém odvětví.

Dalšími oblastmi, ve kterých se Toyota dynamicky rozvíjí, jsou umělá inteligence, robotika, autonomní auta a internet do auta. Toyota investovala miliardu dolarů do výzkumu v těchto oblastech a zřídila ve Spojených státech výzkumnou společnost Toyota Research Institute. Společnost zároveň po celém světě navazuje spolupráci s představiteli veřejného a soukromého sektoru s cílem vyvíjet ve vozidlech moderní komunikační technologie, bezpečnostní systémy a umělou inteligenci.

 
Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2017 od společnosti Interbrand
Místo Značka Sektor Hodnota značky
(mld. USD)
1 Apple Technologie 184,15
2 Google Technologie 141,7
3 Microsoft Technologie 80
4 Coca-Cola Nápoje 69,7
5 Amazon Prodej 64,8
6 Samsung Technologie 56,2
7 Toyota Automobilový průmysl 50,3
8 Facebook Technologie 48,2
9 Mercedes-Benz Automobilový průmysl 47,8
10 IBM Služby 46,8
Zdroj:
interbrand.com
Zásady pro soubory cookie

TMCZ využívá technologii cookie pro zlepšení stránek TOYOTA. Svůj webový prohlížeč můžete nastavit tak, aby cookies nepřijímal zde.