Vůz, který produkuje pouze kapky vody

 

/

Toyota Mirai možná vypadá jako kterýkoli jiný čtyřdveřový sedan. Je po všech stránkách praktická, bezpečná a snadno se řídí jako běžný vůz, lze ji natankovat během několika minut a na jednu nádrž ujede až 500 km. Rozdíl je v tom, že do nádrže Mirai se namísto benzínu tankuje vodík.

/

Srdce Mirai tvoří propracovaný palivový článek, jenž přeměňuje plynný vodík uložený v tlakové nádrži na elektřinu. Vozy s vodíkovými palivovými články se podobají elektromobilům příští generace, avšak něčím jsou jedinečné: jejich výfukové emise obsahují jen čistou vodu. Žádné škodlivé emise oxidu uhličitého, oxidů dusíku nebo pevných částic. A žádné dobíjení, stačí jednoduše natankovat jako v případě klasických vozů.

/

Mirai umožňuje uskutečnit věci dříve nemožné, kapku po kapce. Přednosti Toyoty Mirai s jejím revolučním bezemisním pohonem využívají po celém světě nejrůznější podniky, taxislužby a aplikace na sdílení jízd, či dokonce policejní sbory, usilující o snížení dopadů jejich vozového parku na životní prostředí.

Přetváříme naši společnost na cestě k bezemisnímu světu

/

Naše planeta potřebuje nový zdroj energie, trvale udržitelný systém s potenciálem nahradit fosilní paliva. A odpověď? Vodík. V případě výroby za použití obnovitelné energie, např. ze slunce nebo větru, má vodík zcela nulovou uhlíkovou stopu, a na rozdíl od jiných zdrojů energie se snadno skladuje a přepravuje ve větších objemech. Ale to nejlepší nakonec: jediným vedlejším produktem vodíku je čistá voda.

/

Změna určitě nenastane přes noc, nicméně vodík mění tvář dopravy – a je připraven zvládnout mnohem více. Vodík by do roku 2050 dokonce mohl zastoupit bezmála jednu pětinu celkově spotřebované energie. Pracujeme neúnavně na naplnění naší vize bezemisní vodíkové společnosti, ať již se jedná o pohon vozidel a výrobních závodů nebo vytápění domácností a firem.

Konec konců, toto je naše ‚nemožné‘. A jsme odhodláni jej přetavit ve skutečnost, kapku po kapce.

Jak nemožné proměňujeme ve skutečnost

/

Koncept autobusu Toyota Sora na palivové články využívá systém palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System), vyvinutý pro model Mirai. Sora vykazuje špičkové ekologické parametry a za provozu neprodukuje žádné emise CO2 ani jiné škodlivé látky; umožňuje dokonce využití v roli nouzového zdroje elektrické energie, např. během přírodní katastrofy. Toyota plánuje, že ještě před Olympijskými a Paralympijskými hrami Tokio 2020 uvede do provozu přes 100 autobusů Sora, určených zejména pro metropolitní oblast Tokia.

/

Nákladní vozidlo Project Portal „Alpha“ od spuštění provozu v dubnu 2017 urazilo přes 16 000 testovacích kilometrů se zápřahem v reálných podmínkách přepravy na krátké vzdálenosti v Port of Long Beach a Los Angeles i okolí, kdy s výjimkou vodních par neprodukovalo žádné emise. Nové nákladní vozidlo s interním označením „Beta“ prodlužuje odhadovaný dojezd na více než 480 km na jedno natankování, zvyšuje bezemisní nákladní přepravní kapacitu v Portu a dále snižuje ekologické dopady přepravy na krátké vzdálenosti.

/

Toyota ve svém závodu Motomači v Toyota City nasadila 20 vysokozdvižných vozíků poháněných palivovými články a vyráběných firmou Toyota Industries Corporation. Automobilka současně vybudovala vodíkovou čerpací stanici pro tankování vysokozdvižných vozíků v prostorách závodu. Toyota má v plánu postupně nahrazovat stávající vysokozdvižné vozíky na klasický pohon jejich verzí na palivové články, aby kolem roku 2020 v závodu Motomači používala celkem 170 až 180 takových vozíků.

/

Ve snaze zcela odbourat emise CO2 ve svém logistickém zařízení Toyota v Port of Long Beach buduje Toyota závod Tri-Gen, který bude celosvětově první megawattovou elektrárnou využívající palivové články s tavenými uhličitany, jejíž součástí bude i vodíková čerpací stanice. Závod na bázi 100% obnovitelného paliva bude využívat zemědělský odpad k produkci vody, elektřiny a vodíku na podporu provozu společnosti Toyota Logistics Services (TLS) v Port of Long Beach.

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

OK