Toyota GR Supra

Technické specifikace

Zaměřeno na zážitky

Vývoj nové Toyoty Supra nebyl postaven čistě na parametrech výkonu nebo nejlepších časech na kolo, ale na cílevědomém zaměření na zážitky za volantem. Svým opojným spojením výkonu, vyváženosti a agility nabízí všem nadšencům vskutku vrcholnou formu radosti spojenou s řízením.

/

Ovladatelnost

Nová Toyota GR Supra byla koncipována jako sportovní vůz v té nejryzejší formě. Milovníci volantu se mohou těšit na opojné spojení výkonu, agility a precizní ovladatelnosti, postavené na kombinaci krátkého rozvoru a širokého rozchodu kol, skromné hmotnosti, nízkého těžiště a velmi tuhé karoserie. Chcete-li dosáhnout takových pocitů, nelze se spokojit s kompromisy.
Další informace

Připravena ke skvělé jízdě

V nové Toyotě GR Supra hraje důležitou roli systém adaptivního odpružení AVS. Konstrukce zavěšení se vzpěrami McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby na přední nápravě a pětiprvkový systém vzadu přináší vysokou míru pohodlí ve chvílích, kdy se chcete za volantem uvolnit, stejně tak jako mimořádně precizní ovladatelnost vždy, když dostanete chuť si pohrát.

50:50. Nekompromisně.

Uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol nové Toyoty GR Supra zaručuje dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Díky lehkému, avšak tuhému rámu z hliníko-ocelového kompozitu se řidič může opájet stabilitou přispívající k jistotě za volantem, zdánlivě neomezenou přilnavostí a neutrálním jízdním chováním.

Vyšší tuhost, vyšší přesnost

Vysoká tuhost karoserie nové Toyoty GR Supra umožnila preciznější a detailnější odladění geometrie zavěšení kol i odladění tlumičů. Díky extrémní tuhosti nápravnice zavěšení předních kol a bodů upevnění příčných ramen nápravy je zajištěna precizní charakteristika při zatáčení. Použitím hliníku u vodicích ramen a naklápěcích ložisek se zase snížila neodpružená hmotnost vozidla ve prospěch špičkové agility a účinnosti.

Zlatý poměr

Ideálního vyvážení ve smyslu skvělé agility a špičkové stability se dosahuje za situace, kdy poměr mezi délkou rozvoru a šířkou rozchodu kol činí 1,5 až 1,6. Nová Toyota GR Supra, čerpající ze zkušeností na světové úrovni konstrukce a designu v motoristickém sportu, dosahuje dokonalého ‘zlatého poměru’ 1,55 ve prospěch mimořádné agility a stability při jízdě na limitu.

Jízdní výkony

Vpředu uložený řadový šestiválec 3,0 litru nové Toyoty GR Supra, který je ve svém živlu na běžných silnicích i závodních okruzích, disponuje všemi esencemi potřebnými k nabuzení vašich smyslů. Jednotka používající jedno turbodmychadlo typu Twin Scroll, vysoce přesný systém přímého vstřikování paliva a proměnné časování ventilů dosahuje nejvyššího výkonu 340 k (DIN) a točivého momentu 500 Nm pro opojné zrychlení na 100 km/h za 4,3 s a nejvyšší rychlost 250 km/h.
Více informací

Jízdní režimy

Se dvěma jízdními režimy si můžete novou Toyotu GR Supra uzpůsobit podle momentální nálady. Přepněte z Normal na Sport a čeká vás okamžitá odezva i odpovídající zvukový doprovod motoru, změna charakteru řazení, úprava nastavení tlumičů, stejně tak jako jiný charakter řízení a nastavení aktivního diferenciálu. Pro ještě lepší kontrolu nad dynamickými schopnostmi vozidla je zde speciální nastavení „track“ s omezením zásahů stabilizačního systému.

Aktivní diferenciál

Standardně dodávaný aktivní diferenciál v nové Toyotě GR Supra je zásadním přínosem co do stability a účinnosti za podmínek, kdy se pneumatiky blíží hranicím svých schopností. Výsledný dopad je zřejmý ve všech fázích zatáčení, od zvýšené stability během fáze brzdění a nájezdu do zatáčky až po maximální záběr při akceleraci vozidla na výjezdu.

Osmistupňová automatická převodovka

Ultra hladký šestiválec v nové Toyotě GR Supra je sladěn s propracovanou osmistupňovou automatickou převodovkou (s možností řazení pomocí páček pod volantem), která zajišťuje bleskové změny převodů a precizní kontrolu v zatáčkách v rámci aktuálních podmínek.

Spolehlivý brzdný účinek

Abyste si dynamické možnosti nové Toyoty GR Supra mohli vychutnat do poslední kapky, je vůz opatřen výkonnými brzdami se čtyřpístkovými třmeny Brembo a jeho 19" kola z kované slitiny obouvají vysoce přilnavé pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Akcelerace z místa

Funkce Launch Control zajišťuje maximální záběr pro suverénní akceleraci z místa; nová Toyota GR Supra tak dosáhne rychlosti 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy a poté pokračuje až k limitu 250 km/h.

/
Design

Markantní design nové Toyoty GR Supra s dlouhou kapotou, kompaktní karoserií a dvojitým vyboulením střechy bezpochyby nadchne fanoušky volantu a získá si srdce i rozum milovníků klasických sportovních vozů. Designový motiv 'zhuštěný extrém' se poprvé ukázal v podobě pozoruhodného koncepčního vozu Toyota FT-1 od kalifornského designového studia CALTY; umně spojuje aerodynamiku závodního vozu s moderním a výrazným vzhledem, jenž přímo hlásá výborné jízdní schopnosti.
Další informace

Designová koncepce 'zhuštěný extrém'

Koncepce designu ‘zhuštěný extrém’ se odkazuje přímo na provedení karoserie nové Toyoty GR Supra. Motiv ‘zhuštěnosti’ je zřejmý ze vztahu mezi velkými koly, krátkým rozvorem a celkovou délkou vozidla. Pojem ‘extrém’ se zase odráží v rozkročeném postoji vozidla s úzkými proporcemi kabiny a širokým rozchodem kol, což přináší skvělou manévrovatelnost a stabilitu.

Aerodynamika ve sportovním duchu závodního týmu GAZOO Racing

Nová Toyota GR Supra, čerpající z konstrukčních zkušeností v motoristickém sportu na světové úrovni, dosahuje optimální charakteristiky odporu vzduchu a vztlakové síly, stejně tak jako ideálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Její markantní dvojité vyboulení střechy snižuje aerodynamický odpor bez obětování prostoru pro hlavu, zatímco vypouklá hrana zadního spoileru potlačuje vztlakové síly.

Markantní detaily

Doširoka rozkročený postoj a krátké převisy nové Toyoty GR Supra doplňují impozantní 19" kola z kované slitiny a markantní světlomety se šesticí LED zdrojů. S poukazem na závodní kořeny jsou zadní mlhová světla i couvací světla složena z bodových LED zdrojů, seskupených uprostřed spodní partie nárazníku.

Pohodlí

Nová Toyota GR Supra s řidičsky zaměřeným kokpitem, sedadly inspirovanými závodním světem a prémiovými technologiemi je ideálním všestranným vozem, schopným nabídnout pohodlí cestovního GT, kdykoli o něj budete stát, stejně tak jako ovládání sportovního vozu, kdykoli jej budete potřebovat. Centrální multimediální systém s displejem 8,8" zprostředkuje funkce navigace, služby Supra Connect (na vybraných trzích), hudbu a hands-free volání; běžný život pak usnadňuje systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry and Start) nebo velký zavazadelník s možností rozšíření.
Další informace

/

Sedadla inspirovaná závodním světem

Sedadla v nové Toyotě GR Supra se inspirovala světem motorsportu a disponují elektrickým nastavováním (vč. bederní opěrky), vyhříváním a ukládáním polohy do paměti. Provedení sedadel čalouněných kůží zaručuje pohodlí na všech cestách i vynikající oporu, zejména na okruzích.

Adaptivní světlomety

V nové Toyotě GR Supra vždy budete mít skvělý výhled na vozovku. Adaptivní světlomety, zadní světla i světla denního svícení využívají LED technologii; vnější zpětná zrcátka i zpětné zrcátko v kabině disponuje automatickou clonou. Pohodlí zvyšují stěrače s dešťovým senzorem a zadní kamera.

Špičkový systém palubního infotainmentu

Až se budete chtít pouze opřít a relaxovat, nová Toyota GR Supra vám nabídne prémiový audiosystém JBL s 12 reproduktory a bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, Bluetooth® a USB, resp. centrální 8,8" displej, navigaci a služby Supra Connect (na vybraných trzích).

Bezpečnost na prvním místě

Nová Toyota GR Supra coby vysoce výkonný sportovní vůz přikládá bezpečnosti mimořádný význam. Paket Supra Safety+ zahrnuje sledování slepého úhlu a systém pro hlídání jízdních pruhů, systém monitorování provozu za vozidlem (RCTA), inteligentní parkovací senzory s automatickým brzděním a funkci e-Call, která v případě vážné nehody automaticky odešle záchranným složkám informaci o poloze vozidla. Všechny Toyoty GR Supra jsou dále vybaveny adaptivním tempomatem (ACC) s podporou zastavování a rozjíždění.

Kokpit

Kokpit nové Toyoty GR Supra, inspirovaný provedením kabin závodních monopostů, staví řidiče do středu dění. Nastavitelné boční polštáře sedadel a propracované kolenní opěrky skýtají potřebnou oporu při rychlém projíždění zatáček, zatímco digitální přístrojový štít a projekční displej zřetelně zobrazuje rychlost, informace infotainmentu a navigace přímo v zorném poli řidiče.
Další informace

Asymetrický středový panel

Asymetrický středový panel v kabině nové Toyoty GR Supra tvoří jasný dělicí prvek mezi útulným kokpitem řidiče a poněkud otevřenějším prostorem pro spolujezdce. Na středovém panelu se hrdě tyčí ovládací panel klimatizace s dotykovými spínači a pamětí pro snadné ovládání; o něco výše je upevněn 8,8" centrální displej multimédií. Ten lze ovládat buďto jako dotykovou obrazovku nebo pomocí otočného prvku.

Aktivní akustický systém

Nová Toyota GR Supra nabízí akustický systém 'Active Sound Design' se dvěma volitelnými režimy akustického doprovodu podle momentální nálady řidiče. Režim Normal pro běžné cestování zprostředkuje tichou a kultivovanou jízdu pro dokonalé zakončení náročného dne, zatímco režim Sport vydává při podřazování opojné vysoké tóny třaskání a chraplání, inspirované závodními vozy.

Výkonové specifikace

Maximální výkon 340 k (DIN) při 5000 až 6500 ot/min
Nejvyšší točivý moment 500 Nm při 1600 až 4500 ot/min
Zrychlení
(0-100 km/h)
4,3 s
Maximální rychlost
(s elektronickým omezovačem)
250 km/h
Emise CO2
(kombinované, korel. hodnota podle NEDC)
170 g/km
/
Červená Prominence

Nákupní nástroje

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte:

OK