Zrozený z WRC

Nový GR Yaris není běžný hot hatch


Je čistokrevný. Zrozen ve světě WRC. Nenavrhoval jej jakýsi výbor, ale lidé, které spojuje společná vášeň: touha po vítězství. Vůz vyvinutý ve spolupráci s rallyovým týmem TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team využívá poznatky a technologie ze samotného vrcholu motoristického sportu, díky nimž se úspěšně potýká se všemi povrchy světového rallyového šampionátu (WRC), nicméně dokáže zprostředkovat pocity řízení ryzího sportovního vozu i při běžném používání na cestách, které absolvujete den co den.

Spojeni prostřednictvím rallye


V roce 2014 svedl osud dohromady Tommiho Mäkinena a Akia Toyodu. Čtyřnásobný mistr světa ve WRC a prezident společnosti Toyota – dva muži spojeni prostřednictvím rallye – stmeleni jednou impozantní jízdou na ledu. To byla dokonalá jiskra, která zažehla návrat Toyoty do světa WRC se sportovním vozem stvořeným pro vítězství. Nový GR Yaris.

TOYOTA GAZOO Racing
Vše pro GR-FOUR


Srdcem nové Toyoty GR Yaris je pohon GR-FOUR. Za posledních 20 let první sportovní systém stálého pohonu všech kol (AWD) od Toyoty, vyvinutý ve spolupráci s týmem TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a odladěný jezdci WRC, využívá spojku s rychlou odezvou a elektronickým řízením pro mimořádné záběrové schopnosti a trakci.

Prostřednictvím voliče režimů 4WD nové Toyoty GR Yaris můžete bleskově upravovat poměr rozdělování hnacího momentu mezi nápravami. Trojice režimů – Track (50:50), Sport (30:70) a Normal (60:40) – dovoluje upravit si chování vozidla podle momentální nálady, ať již pro vyšší kontrolu za vysokých rychlostí na okruhu, pocit temperamentního pohonu zadních kol na okreskách, resp. vyšší agilitu ve městě.

Chování pod kontrolou

Volič režimů 4WD v Toyotě GR Yaris nabízí tři režimy – Track (50:50), Sport (30:70) a Normal (60:40) – a dovoluje tak upravit si chování vozidla podle momentální nálady, ať již pro vyšší kontrolu na okruhu, temperamentní zpětnou vazbu od zadních kol na okreskách, resp. vyšší agilitu ve městě.

/
Vyvážený točivý moment

Lehký systém pohonu všech kol GR-FOUR využívá spojku s rychlou odezvou a elektronickým řízením pro optimální vyvážení točivého momentu mezi nápravami. Při brzdění do zatáček se točivý moment posílá na zadní kola ve prospěch vyšší kontroly a jistoty za volantem.

/
Stvořen pro okruhy

Součástí volitelně dodávaného paketu SPORT pro GR Yaris je samosvorný diferenciál Torsen (LSD) na přední i zadní nápravě. Samosvorný diferenciál přerozděluje hnací moment mezi levými a pravými koly ve prospěch optimálního přenosu na vozovku, maximální rychlosti a co nejvyšší zábavy za volantem.

/
Odezva závodního vozu


Pod kapotou Toyoty GR Yaris pracuje mimořádně neobyčejný motor. Nově vyvinutý přeplňovaný agregát 1,6 litru, disponující výkonem 260 koní a točivým momentem 360 Nm, který si může nárokovat titul nejvýkonnějšího tříválcového motoru světa.

Pohonná jednotka vyvinutá v souladu s předpisy WRC2 využívá propracované know-how a materiály ze světa motoristického sportu, s nimiž jsme se u sériových vozů ještě nikdy nesetkali. Kompaktní a lehký agregát dosahuje špičkových výkonů díky jedinečné hlavě a bloku, na míru navrženému klikovému hřídeli a pístům, resp. turbodmychadlu s kuličkovými ložisky, které jsou zárukou bleskové odezvy na závodní trati i maximální zábavy na běžných silnicích.

Špičkové výkony

Jednotka disponující výkonem 260 koní a točivým momentem 360 Nm je nejvýkonnějším sériovým tříválcem světa. Poslušný a lehce ovladatelný ve městě, ale bezprostřední a vzrušující za jeho hranicemi – GR Yaris přináší kilogramový výkon 4,9 kg/k, jenž bezpochyby zrychlí váš tep.

/
S kořeny v závodním světě

Náš zbrusu nový tříválec využívá know-how a materiály z motoristického sportu, které se v žádném ze sériových vozů dosud neuplatnily. Lehounká jednotka překvapí velmi solidním zátahem díky jedinečné hlavě a bloku válců, speciálnímu klikovému hřídeli a písty, resp. jednokomorovému turbodmychadlu s kuličkovými ložisky.

/
Zkrocení výkonu

O zkrocení výkonu se stará nová vyhrazená platforma se sportovně zaměřeným dvojitým lichoběžníkovým zavěšením. Výkonné dvoudílné přední kotouče o průměru 356 mm se čtyřpístkovými třmeny zajišťují nepolevující brzdný účinek; přesná šestistupňová manuální převodovka vás zase vtáhne do děje pro maximální požitek za volantem.

/
Stylově k úspěchům


Na rozdíl od většiny nových vozů nebyl GR Yaris navržen s cílem budit pozornost, ale sbírat závodní úspěchy – stylově. Lehká třídveřová karoserie používá řadu materiálů ke snížení hmotnosti, od střechy z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a bezrámových oken až po hliníkovou kapotu a dveře, což samo o sobě napomohlo shodit 38 kg v porovnání s karoserií běžné Toyoty Yaris a současně přispělo ke zlepšení jízdní agility a odezvy za volantem.

Rallyový tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team podrobil vůz mnohahodinovému testování v aerodynamickém tunelu s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti a dosáhnout co nejúčinnějšího chlazení. Díky snížení celkové výšky o 95 mm – oproti standardní Toyotě Yaris – a aerodynamickým opatřením k hladkému obtékání vzduchu je GR Yaris schopen vítězit v rychlých zatáčkách Rallye Finsko, stejně tak jako v táhlých obloucích vaší oblíbené cesty.

Čím lehčí, tím lepší.

V rámci nemilosrdného vylepšování parametrů jsme hmotnost karoserie běžné Toyoty Yaris snížili o plných 38 kg. Náš kompaktní sportovní vůz se střechou z polymeru na bázi uhlíkových vláken, bezrámovými dveřmi a hliníkovou kapotou, dveřmi i zádí odmění majitele svojí agilitou, bezprostředností a precizním chováním.

/
Nižší, širší, hladší

Rallyový tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team podrobil vůz mnohahodinovému testování v aerodynamickém tunelu s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti a dosáhnout co nejúčinnějšího chlazení. Hladké obtékání vzduchu kolem zádi Toyoty GR Yaris usnadňuje markantní silueta kupé a linie střechy snížená o 91 mm.

/
Kovaný v zatáčkách

Široký a atletický postoj našeho sportovního vozu doplňují atraktivní 18" litá kola s 10 paprsky. Neodpruženou hmotnost, agilitu i záběr Toyoty GR Yaris lze ještě zlepšit prostřednictvím lehkých 18" kovaných kol obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4s z volitelného paketu SPORT.

/
Vyrobeno v Motomači


Kdybyste chtěli postavit dokonale odladěný sportovní vůz jako GR Yaris, je pouze jedno místo, kde by váš výtvor měl spatřit světlo světa: v japonském závodu Motomači. První výrobní linka pro vozy GR v Motomači, rodišti legend jako Lexus LFA nebo Supra A80, je nyní plně připravena ručně stavět hot hatch, který nemá srovnání.

Toyotu GR Yaris sestavují kvalifikovaní technici ručně, a tak montáž každého vozu ve srovnání s běžnými sériovými modely trvá více než 10x déle. Výrobní linka byla optimalizována s ohledem na nejlepší možné výstupy – včetně kontrol slícování karoserie a dalších svarů, aby se každé Toyotě GR Yaris dostalo náležité péče a pozornosti. Jako by tomu mělo být u každého závodního vozu na míru.

Vaše nastavení pro soubory cookie

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat lepší služby. Pokud vůči tomu nemáte námitek, používejte tyto webové stránky jako obvykle; v opačném případě se zde můžete informovat o tom, jak nastavení pro soubory cookie změnit.

Potvrďte své předvolby označením zaškrtávacího políčka v případě, že souhlasíte; pokud nesouhlasíte, zaškrtnutí zrušte: